Jump to content
pilten

En rød Jeep wrangler jk

Recommended Posts

3 hours ago, pilten said:

jeepen startet på 9% men det var jo ikke kaldt, hadde det vært minusgrader måtte jeg nok brukt hjelpestrøm. 

02D168B2-2D6F-4119-BB09-A45ECE3C2388.thumb.png.3af35a40f8db7916deeaaeadfa72fe58.png

+18 grader!! Hur varmt har ni det i Norge egentligen??

Edited by Lars 9k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trur jeg kommer til å gå for et slikt roofrack. Å etter det jeg kan se på bilder og filmer, så ser det ikke ut som om det kommer i konflikt med snorkelen. Eller hva trur dere? 
 

 
 

Edited by pilten

Share this post


Link to post
Share on other sites

En unimogcamper, det hadde vært noe det.

 
Å etter den heftige diskusjonen det ble i wibergsgarasje, om man skal bruke tectyl eller sauefett. Måtte jeg inn med kamera å se åssen det sto til med rammen min

499D31F6-E082-4839-9B27-60C3D27080D3.thumb.jpeg.8b71e53150d4a9162a3b4bd37493ed4e.jpeg

men jeg trur kanskje det hadde vært lurt med både tectyl og saueolje? 
 

Å et interiør bilde, skal bli fint å få på softtoppen igjen. 

2AAB1610-ECE0-44DF-BFAF-8B8DB76B15FA.thumb.jpeg.be991fa968e6e3c8d3ab6d55748fec49.jpeg
 

  • Like 3
  • Thumb up 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, pilten said:

men jeg trur kanskje det hadde vært lurt med både tectyl og saueolje? 
 

Det tror jag med Pilten :D .

 

  • Thumb up 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Wiberg said:

Det tror jag med Pilten :D .

 

Mmm...  Den filmen med Unimogs på hög höjd har jag kikat på...  Imponerande maskiner 😍

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/23/2020 at 11:27 AM, pilten said:

men jeg trur kanskje det hadde vært lurt med både tectyl og saueolje? 

Bare vær opps på at og legge tektyl oppå/over sau fungerer dårlig.

Edited by kimar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har fått fikset en lekkasje, en enkel fiks. 
38848CED-78AE-451D-B62E-6ABC7BBBE65E.thumb.jpeg.30ae1997f0cdfbd31764db9bef9e6d63.jpeg

5C43D6BB-3ECA-4B5F-A2D5-163B4C229432.thumb.jpeg.cd28e9fb70aa31d33c4b02a6ac72d2b7.jpeg


Kuttet vekk gamle klemmer og satt på nye slanger og nye slangeklemmer. 

har glemt å ta bilde av åssen det ble
 

et bilde 

35768266-ECFB-469B-966C-DA03238D46B5.thumb.jpeg.9dafe5a47d86c84c3a24bb12f6bd1067.jpeg

Edited by pilten
Bildepåfyll
  • Like 3
  • Thumb up 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startboosteren fra jula, funka som bare det. Fikk ikke startet jeepen, den var helt død. Men med julaboosteren så kom den med engang. 
 

36EC4A6E-A3F2-4F9B-80B7-9D42DA4E3EEE.thumb.jpeg.b16be51aab59034f7b5a1993d729cc49.jpeg

Jeepen står for mye stille, så enten må jeg lade den oftere eller sette på en hovedstrøm bryter. 
37DF73F8-E5CF-47B4-A2A5-EA3D71900347.thumb.jpeg.8420f918255b4d9ee6db89238179fd05.jpeg

Å hiluxen fikk ny tenningslås 

96619665-749C-4E8A-B400-D844632F1449.thumb.jpeg.e1190476f847996717cb240b433f525e.jpeg

 

  • Like 3
  • Thumb up 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, iknutis said:

Tappes litt vel fort den Jeepen?

Sikker på at du ikke har en strømtjuv?

Skit i det, bara kör mer!!! 😂😆😉

  • Thumb up 1
  • Haha 2
  • Happy tears 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo det er strømtyver, dashcam, div omformere osv. Hvis jeg husker å koble det ifra så holder det seg. Men da må jeg jo huske å koble alt på igjen også.  

Skulle nok brukt den litt mere, men er digg å gå til jobb. Å penger jeg sparer på drivstoff kan jo brukes til jeep stasj😉  
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du skulle ju kunna montera ett fast intag till batteriladdare och så bara regelbundet koppla in den med en smartladdare. Nyttigare för batteriet än att bli utdraget.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enig, vedlikeholdslading enten via en Ctek eller Defa er gull verdt. :) Fint de få gangene man roter seg inn på en campingplass med tilgjengelig strøm også.

  • Thumb up 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, iknutis said:

Enig, vedlikeholdslading enten via en Ctek eller Defa er gull verdt. :) Fint de få gangene man roter seg inn på en campingplass med tilgjengelig strøm også.

Trur det blir montert en sånn iløpet av helga

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilbatterier-og-tilbehor/batteritilkoblinger/ladepanel-608063/ 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ser ut som en veldig enkel løsning dersom man har en Ctek-lader fra før ihvertfall. 😀

Ser dog på kommentarene at denne også trekker strøm, så den bidrar til å tappe batteriet når den ikke står på lading.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, iknutis said:

Ser ut som en veldig enkel løsning dersom man har en Ctek-lader fra før ihvertfall. 1f600.png

Ser dog på kommentarene at denne også trekker strøm, så den bidrar til å tappe batteriet når den ikke står på lading.

Trur jeg kjøper den cteck skjøteledningen, klipper den å fester kontakten et eller annet sted baki

Var å så på en tøff selvbygd tur henger, med et skikkeligt taktelt rack. For å få litt ideer å se løsninger.  Så får se hva jeg ender opp med etterhvert. Slik hengeren er lasta nå, så ligger vekta på nesten 500 kg å 500 kg er maks tillat vekt.  
 

Beste hadde kanskje vært å kjøpt denne 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173701260 

Edited by pilten
  • OMG 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadde det vært en strøken orginalbil er nok prisen rett, men jeg tviler på at han får den summen for en ‘bastard’.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...