Jump to content

En rød Jeep wrangler jk


pilten
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Det ser ju ut att ha blivit riktigt bra.

Men jag ”saknar” fortfarande markis, det vill säga en skyddad yta att sitta och umgås under vid halvdant väder. ;)

Fast du fäster väl en Tarp just nu?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lars 9k said:

Det ser ju ut att ha blivit riktigt bra.

Men jag ”saknar” fortfarande markis, det vill säga en skyddad yta att sitta och umgås under vid halvdant väder. ;)

Fast du fäster väl en Tarp just nu?

 

 

 

Sitter å prøver finne ut hvordan jeg vil ha det. En 270 graders awning, eller ei markise. Kanskje bare ha med et slikt partytelt. Men trur jeg vil prøve å lage noe som festes under taket til teltet.  
 

3 hours ago, Andreas.E said:

Ser riktigt trevligt ut detta! 👍

var ålreit med noen øl rundt et bål, som igjen var omringet av jeeper, å en land rover disco. 

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, swedak said:

Detta kanske vore något? 

 

https://www.outdoordays.se/taktalt/wingwing

Ja akkurat sånn har jeg lyst på, må bare finne ut hvordan jeg kan montere den. 

sitter å lurer på hvordan jeg vil feste sandladders, om jeg vil ha de slik at de kan felles ned å brukes som bord/benk. Eller bare fast. 
 

7705FAE6-87CB-4477-8A5E-1B54EDC9DC16.thumb.jpeg.49c8e1947bce9f54ee66e928365c32ad.jpeg

A21D0F37-5D58-4646-9B86-B2BE0DF171AD.thumb.jpeg.0ddfb60db6467f07a92620c27c6f9bb6.jpeg

Veldige kjekke å ha om du skal over ei grøft eller en stor stamme. Det å kjøre litt off the road, er litt mer tricki med en henger bak. 
 

 

  • Like 3
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, pilten said:

...

sitter å lurer på hvordan jeg vil feste sandladders, om jeg vil ha de slik at de kan felles ned å brukes som bord/benk. Eller bare fast.
...

 

https://www.oryxsolutions.de/fahrzeugtechnik/bergen-sandbleche-wagenheber/2511/satz-sandblechhalter-klappbar-schwarz-gepulvert

fälla ut är praktiskt som bord... kann man också göra själv

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Wiberg said:

Väldigt snyggt opplegg @pilten!

Det blir en henger på mig när garaget är klart. Med extra allt ;) .

Extra topping er digg😎 

På tur var vi en hero camper og to selvbygde, den ene litt større enn den andre. Å en som ikke hadde forstått det å montert teltet på taket, liksom taktelt. Hvor 2019 er ikke det liksom. 

9A525AD2-0C35-42A6-8980-B9518E3E1B0A.thumb.jpeg.91ff76cfe58c259552b267386698e5c1.jpeg
 

 

  • Like 1
  • Thumb up 1
  • Haha 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

Sitter å grubler litt, hva om man tar å monterer et slikt alu cab taktelt direkte på hartoppen? Må jo skjære og mekke det sammen på en måte. Men vil jo bli rimeligere og enklere enn å bestille ursa eller gazell camper topp. 


DA211A42-EDE7-4299-B7C4-DE7484FCE5B6.thumb.jpeg.1690968e1296f9da019b8b5a0781a281.jpeg

http://alu.cab/en/home 

 

har fått lagt om til sommerdekk, å da er det også greit å ta en sjekk. Å da fant jeg ut at krysset på passasjersiden begynte å bli slitt. Er det ikke jæskli vanskelig å bytte et slikt kryss? Trur dere ikke at det er mye lurere å bestille slike med det samme? 
https://www.rubitrux.com/rcv-performance-wrangler-jk-ultimate-dana-30-front-axle-set.html 
 

Edited by pilten
Litt mere
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, iknutis said:

Klart du må ha rcv-aksler. De varer jo livet ut liksom..

Hardtoppen i seg selv tåler vel neppe vekten, men med gjennomgående bolter ned i rulleburet vil det holde. 

Flott jeg får den moralske støtten jeg trenger for å svi av nesten 15 tusen for to stikkaksler😎 men skal man sette jeepen på et verksted for å bytte et kryss, så blir nok det fort noen lapper også. 
 

Tenkte å få noen til å bygge alucaben slik at den passer jeepen, å er integrert i hardtoppen. Med inngang til teltet innenfra. Måtte jo bygges skikkeligt. Men trur kanskje det ville blitt rimeligere enn å bestille en ursa minor fra USA. De jeep camper kitta jeg så på den overlanding messa i Tyskland var jo styggdyre. 

Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg vet. :)  Men det er også de beste stikkakslene man får til Jeepen, og de varer nok livet ut.
Er ikke vanskelig å bytte kryssa, men verkstedene vet å ta seg betalt for det.

Å bygge om en Alucab expedition å integrere i taket høres ut som et økonomisk mareritt, de koster jo 30 lakser eller rundt der ny.
Ursaen kommer vel på ca 70k om jeg minnes rett. Og til den prisen må man kunne få kjøpt custom fra en eller annen østblokk-glassfibertilverker.

Link to comment
Share on other sites

Er den tanken jeg leker litt med, altså få et eller annet firma å bygge jeep camper topp, å etter det jeg har googlet så er det noen som har brukt alucaben å det ble litt tøft. Men kan bygges på andre måter også. Hadde vært litt artig å hørt hva det ville kostet. Irriterer meg litt på at jeg ikke kjøpte en ursa minor på tilbud til 5990 euro, fant den fra en forhandler i Nederland, Nå ligger de på nesten 10000 euro. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har demontert den diesel heater kassa jeg bygde, så nå blir diesel heateren montert fast i hengeren. Tanken er å lage en slags kobling til varmluft slangen. Slik at den kan kobles på og trekkes opp i takteltet. Det som er litt kjekt med denne brenneren, er at den har termostat. Så jeg kan ta termostaten opp i teltet, stille inn ønsket grader å brenneren holder den tempen. 

F8AD01C2-DBDB-43AC-A404-8E3B57DBB803.thumb.jpeg.df3467026e08a00c9431eb7d4cbb341f.jpeg

 

9AECE32A-6510-4416-96EA-4AD1EC03F3A2.thumb.jpeg.54b529ccfdb05d5f9610b2bb963ef530.jpeg

varmluft ut bak, eller på siden? 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, haakonbs said:

Kan jeg spørre hvorfor du tar den ut av kassa? Jeg planlegger å bygge en kasse selv

Tar for stor plass, å siden jeg har en diesel heater i jeepen. Så tenkte jeg å montere denne fast i hengeren. 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Litt video til morgen kaffen


litt sammenligning av ny og eldre baofeng. Begge funker, å det er den eldste som er med i jeepen på tur, den nye er ikke satt riktig opp enda. Men den nye har litt bedre lyd. 
 

E1708784-FC3C-44A3-8AAB-4FF58B75CE4B.thumb.jpeg.40e8b724d2d82eb7430e0b10f78d1c46.jpeg

Må finne en fin løsning for montering i jeepen, har bare hatt den liggende. Men vil ha en fast montert og en løs. 

Edited by pilten
Litt mere bare
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...