Jump to content

Recommended Posts

On 9/9/2019 at 10:55 PM, Andreas said:

Den senaste tiden har det blivit några uppgraderingar på Suzukin

...klippe klippe....

9FA8E8FA-4777-4BE4-8282-B263809740E0.thumb.jpeg.b01f29422440e0552168dc82ac3a78a3.jpeg

Det ser ut som framakslingen din sitter lenger fremme nå enn tidligere? Har du brukt bakre bladfjærer foran eller er det bare kameravinkelen som gjør at det ser slik ut?

Veldig pent bygg er det ihvertfall! Du burde tatt turen til Suzuki Landstreff på Svarstad 20-22 September og vise frem bygget! Det kommer besøk fra Danmark også.

• Thanks 1

6 hours ago, Pokerfjes said:

Det ser ut som framakslingen din sitter lenger fremme nå enn tidligere? Har du brukt bakre bladfjærer foran eller er det bare kameravinkelen som gjør at det ser slik ut?

Tror att hjulen är lite svängda på bilden så det ser värre ut än det är,

Det sitter orginal blad fram med extra blad i, men framöver blir det nya bladfjädrar och stötdämpare runt om, 

suzuki träff det hade varit något det😊

tyvärr hinns det inte med i år

• Like 1

15 hours ago, Andreas said:

Tror att hjulen är lite svängda på bilden så det ser värre ut än det är,

Det sitter orginal blad fram med extra blad i, men framöver blir det nya bladfjädrar och stötdämpare runt om, 

suzuki träff det hade varit något det1f60a.png

tyvärr hinns det inte med i år

Tenker du beholde standard høyde, eller skal du ha et lift kit på? Jeg vet ikke hvordan prisene er i Sverige/EU, men Nomax har 35% rabatt på TüV-godkjente lift kits fra Trailmaster nå. 
https://nomax.no/nettbutikk/2054-samurai-82-04/

9 hours ago, Pokerfjes said:

Tenker du beholde standard høyde, eller skal du ha et lift kit på? Jeg vet ikke hvordan prisene er i Sverige/EU, men Nomax har 35% rabatt på TüV-godkjente lift kits fra Trailmaster nå. 
https://nomax.no/nettbutikk/2054-samurai-82-04/

Idag sitter det förstärkta standard blad, med förlängt fäste fram och bak( ca 5 cm). samt jeep stötdämpare, så när jag ska byta blir det antingen något liknande ihop plock, eller ett riktigt höjnings kitt.

riktigt intressant sida du skickade, tack så mycket

jag är ganska nöjd med höjden på den nu, då jag fastnat för detta med overlanding och inte någon extrem offroad, vill jag i dagsläget inte ha större hjul eller ha den extremt hög, även om det är roligt att åka av vägen ibland. Eller ja ,ganska ofta😊

och jag har än så länge alltid kommit fram dit jag ska, även om vinchen har fått hjälpa till ibland.😁

• Like 2