Jump to content

Smulan - Cervos LC150


CampForCer
 Share

Recommended Posts

31 minutes ago, Lars 9k said:

Menar du att ........... bakre kofångaren landar på över 40 000kr innan montering?!! 1f625.png

Kul att den är på G och riktigt kul att det riktigt stora delen av transformeringen av LC från SUV till Offroadbil snart är klar!!1f44d.png

Yes - den Kaymar, med en hjulhållare, landar på 45 s.k. "Båthundringar"  :-D    Sjukt...   Men vad gör man inte för sin Toyota!  :-D 

@Lars 9k  Du menar "Overlandingbil"...  INTE "Offroad-bil"  :-)   Skall bli ytterst intressant, och troligen obehagligt, att köra upp den på en våg sedan...  Lär väga in på fläsk, och lite till.  Men men...

Skall bli sjukt kul att få dessa pusselbitar på plats i alla fall!

  • Like 1
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
6 minutes ago, CampForCer said:

Yes - den Kaymar, med en hjulhållare, landar på 45 s.k. "Båthundringar"  :-D    Sjukt...   Men vad gör man inte för sin Toyota!  :-D 

@Lars 9k  Du menar "Overlandingbil"...  INTE "Offroad-bil"  :-)   Skall bli ytterst intressant, och troligen obehagligt, att köra upp den på en våg sedan...  Lär väga in på fläsk, och lite till.  Men men...

Skall bli sjukt kul att få dessa pusselbitar på plats i alla fall!

Pfff... till Overlandingbil duger definitivt en stock Toyota LC bra.

Det du bygger är en offroadbil, även om du bara avser använda den till Overlanding, men det skall vi nog ta ur dig! 😜

 

  • Like 1
  • Thumb up 1
  • Haha 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

Today is the day... 😆

AFN-bumper install!

Här kommer tre teaserbilder...  Men jag kan ju lugnt säga två helt säkra saker...

Det ena är att ”installationsanvisningen” är lika kass som befarat. Sämst! Men det hade jag förstått sedan lite googlande och fr en pdf jag hade sedan innan (vilket mkt riktigt visade sig vara samma som den medskickade). Vi har inte använt den en sekund utan det har blivit try and error-metoden. Snart klara :)

Det andra är att minst halva arbetet bestått i att demontera saker, främst den j_vla motorvärmarkabeln som skulle väck. Fick ta loss luftburken och webasto-värmaren samt en del annat :/  Fett krångligt   Men men...

Tur man har ngn som kan, och fixar det mesta :) 

FC003B9D-E3B7-4FC8-ADB4-74C0E755AB34.jpeg

82D94976-479C-421C-9B29-C9D70B2F66FC.jpeg

1675A751-FFD1-48F5-B1FC-7361AE77F3BD.jpeg

  • Like 4
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

Hmm...  Det är MÅNGA saker som kunde varit smidigare...

Vi har konstaterat att, förutom då att bruksanvisningen var oanvändbar, ena fästet är ngt snett svetsat. Ev sliten/dålig jigg vid tillverkningen. Det gör att det är LITE svårt att få passning med hål/bultar på sina ställen :/ 

I övrigt var vi glada att det var enkelt att bara ”lägga i” Warn-winchen då det var gott om plats och en BRA bruksanvisning. MEN - sedan insåg vi att styrboxen behöver sitta ovanpå (eg valfri placering) och då kolliderar med både fästen för originalgrill och grillen i sig.

Fångaren hade inte urtag/hål för p-sensorer (vilket var beställt).

Kameran framåt, vilken är smidig i ”offroad-läget”/lågväxel när den visar hjulspåren, kommer inte kunna placeras vettigt. Lösning återstår att finna...  P-sensorer urkopplade. Spolarmunstycken urkopplade.

Ananrs allt enkelt...  haha

 

2BCE6BA0-C211-4680-9FDC-BE1D6BCB1305.jpeg

AF709A95-C2A2-40D4-95B8-FEB21338B2CC.jpeg

CF070F0B-9C48-49D9-AE92-0CA712F2B9C4.jpeg

Edited by CampForCer
  • Like 7
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Det blir jävlar i mig mustig bil av det i alla fall. 

Jag har aldrig " bara gått ut och skruvat på " nånting som helst på Snövit om det är någon tröst. Det ska vara lite kämpigt, smakar bättre då ;) .

Håller på dig jag Ove 👍 .

  • Haha 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Lars 9k said:

Går det inte att såga ur nederkant av grillen?

Jodå!  Jag lutar åt det imorgon. Skall bara sova på saken :)

Kan ev också tänka mig att modda till ett eget nät till grill som ngn annan man #wiberg gjort. Vi får se... :) 

Jag är mest sugen på att wincha något snart!  Kanske ryker en gran eller två snart...  :-D 

  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Wiberg said:

Kontrollboxen kan du väl flytta? Bara att skarva kablar och skruva fast i en brakett? Eller tänkte jag fel nu?

Yup!  Men kan inte finna ngt ställe att sätta den - No place. Sätter man den intill winchen kommer man inte åt inkopplingen av fjärrkontroll. För trångt. Ovan går inte. Bakom grillen ryms den inte och vill inte ha under huven.

Får kolla en gång till imorgon :) 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Andreas said:

Tråkigt att det krånglar1f61f.png till det priset kan man nog tycka att den skulle montera sig själv på bilen1f914.png

Men ska bli riktigt kul att få se bilen nästa gång, 

den kommer bli grym när du väl får ordning på den.

Hoppas på det, hoppas...  hehe

Men tur som fan man inte fått för sig att börja pilla med detta hemma...  Hade sprängt bilen och tagit harakiri efter tre timmar!

Tur andra kan 😆

Håller nog med om att passform kunde varit bättre. SÅ svårt kan det ju inte vara att bygga när man har mått fr en bil...  Och fästen KAN faktiskt svetsas rakt!  Jag är nästan säker på det!!  :/ 

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...