Jump to content

Smulan - Cervos LC150


CampForCer
 Share

Recommended Posts

...och IDAG mailade leverantören anvisningar för montering av bumpern. Lite sent, och därtill för next gen 150, dvs 2018-

Den anvisningen var ljusår bättre och kommer nog hjälpa andra som köper AFN och skall montera på nyare Toyotas.  At least progress...

  • Haha 1
  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Wiberg said:

Bad Ass Mf!

Hatten av Ove :D . Fetaste bilen!

Hehehe. Tack!!

Blev bra med svart som kompletterande accentfärg, och det är inte aktuellt med lack i originalkulör längre :) 

Imorgon slutfinish med fix av innerskärmar, skärmbreddare och flytt av den bef. Webasto-värmar ljuddämparen fr hjulhuset.

  • Like 3
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Ha!  Lustigt sammanträffande...

Precis NU mailade distributören i Frankrike och meddelande att Kaymar-bumper levererats till hamnen. Skickas bums när jag betalar återstoden av fakturan, dvs de sista 70% :)

Bra!  Då kan den också få komma hem 🥰 😅

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Lars 9k said:

Snyggt Ove!

Den extraljushållaren skulle du satsat på från början!! 1f61c.png

Var fick ni stoppat undan styr/kontaktor-boxen?

Nu är en st rostfri frontbåge till salu :) Nypris 8.000kr

Ja, denna skulle jag gärna haft innan.  Haha

Styrboxen har jag innanför grillen. Finns ett hål... :) 

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, CampForCer said:

Hehehe. Tack!!

Blev bra med svart som kompletterande accentfärg, och det är inte aktuellt med lack i originalkulör längre :) 

Imorgon slutfinish med fix av innerskärmar, skärmbreddare och flytt av den bef. Webasto-värmar ljuddämparen fr hjulhuset.

See bra ut!

Mycket bättre i svart. Blir så mycket lättare att bättra på med en svart sprayburk när du dragit den mot stock och sten.

  • Thanks 1
  • Thumb up 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, William Blomberg said:

Om avund nu är en dödlig synd så är din bil inte hälsosam att se på. Frän den blev1f60d.png

Haha 😆 Tack!   Du, SÅ kan man ofta känna när man ser ngt coolt i bilväg.   Jag har nästan dött av det - flera gånger 😆😆

Tack, kul ni gillar looken :) 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Lars 9k said:

Var fick ni stoppat undan styr/kontaktor-boxen?

Vi gjorde såhär...

I monteringskitet till fångaren fanns en tvärgående plåt som skall stadga/fästa nedre delen av grillen. Den plåten kommer på kollision med styrboxen...  Not great!  Vill jag flytta styrboxen? Nej, det vill jag inte. Jag har ju betalat 15 lax för att det SKALL stå Warn i fronten 😆 Tur jag har det röda Warn-snöret hängande synligt iallafall :) :) :) 

Hur som...  Börje som hjälper mig kapade staget och byggde ett custom stag för grillen. Ersätter plåtarna till viss del. Stadigt nog att dra bilen i...  haha

Går fr höger till vänster, med ett extra stag bak mot kylaren mitt på.  I detta satte vi sedan delar av originalbeslagen/plåtarna - sedan grillen.

567FD0A2-EE18-47C5-B333-1A65E5EC6285.thumb.jpeg.595e1c0cb2a5a6c7d66c32c7d9d7ae08.jpeg

C922141A-9B10-46E5-AC9F-0A4BF190D6CE.thumb.jpeg.27555ef0be9ad0bcb078858ad5ea0a94.jpeg

8FFA5642-698F-480D-9FE9-D57404A800DA.thumb.jpeg.db29891e7bad30d3bcc7b32639b3b499.jpeg

06F51984-C050-4A82-9682-1D69ACFAE98E.thumb.jpeg.f7f006b4b02557be8672b160bb28e8d8.jpeg

BF914172-84C4-40B8-B778-6FFC6D088167.thumb.jpeg.7cd7a0d757b32071e0f66e6271357744.jpeg

  • Like 4
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

En fundering/fråga, sitter kroken i ett tänkt schakelfäste för lossdragning vinschning eller är det bara parkering för kroken?

Tycker mig se original bogserögla också, tål den krafterna vid lossdragning av LC nersjunken över axlarna?

Kommer du åt frikopplingsvredet förresten.

Sorry för de dumma tråkiga frågorna men annars håller jag med om att det blev snyggt och en helt annan bil. 👍😍

Inte lär det bli sämre med bakre kofångare och hjulhållare!! 
 

Skall du behålla sidostegen?

Edited by Lars 9k
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Wiberg said:

Du ska ha en Factor55 istf kroken till vinschen Ove. Bättre på alla sätt, så länge inte @thorstein har bort shacklarna :D .

Fantastiskt läcker 1f44d.png 

Taaaack!! 
Japp - tänkte köpt en sådan på Overlanding-expon sist men beslöt vänta in winchmonteringen :) 

Skall bli, tillsammans med ett eller två par MaxTrax - givetvis svarta för att matcha looken :) 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lars 9k said:

En fundering/fråga, sitter kroken i ett tänkt schakelfäste för lossdragning vinschning eller är det bara parkering för kroken?

Tycker mig se original bogserögla också, tål den krafterna vid lossdragning av LC nersjunken över axlarna?

Kommer du åt frikopplingsvredet förresten.

Sorry för de dumma tråkiga frågorna men annars håller jag med om att det blev snyggt och en helt annan bil. 1f44d.png1f60d.png

Inte lär det bli sämre med bakre kofångare och hjulhållare!! 
 

Skall du behålla sidostegen?

Exakt vad de original-svetsade öglor a klarar vet jag inte. Men jag tror nog de är gjorda för att klara en hel del.

De som är integrerade i fångaren är godkända för recovery. Har dock inga sifferuppgifter :) 

Aahhhh....  Du menar mina sidosteg är inte bra nog...!? :/  Inte samma som rocksliders?

Nej, skämt åsido... Du kanske kommer ihåg att jag beställde, och betalade, för ett set rocksliders förra våren/sommaren?  Det kom aldrig. Firman hade gått i konken. UK/Holländsk firma (RoughSide.uk)

Fick igen stålarna av Visa :) 

Har letat som f_n efter andra, utan resultat tyvärr. Finns grymma ”down under” och i US. Dock är det inga som vill leverera hit, oavsett om jag betalar. Muppets!  Har dock skaffat en ”adress” i US, med tullklarering o spedition, dit jag kommer att beställa ett nytt set i sommar.

...och kroken ryker nog framöver, som sagt.

Frikoppling av winch går fint genom det runda hålet i AFN-bumpern. Dock är det trix att nå inkoppling av fjärr, även om det går. Det skall jag dock lösa med min 3D-printer och lite plastklippande :) 

  • Like 2
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...