Jump to content

Julbord Bosses Bodega - Sverige 2017


Recommended Posts

  • Moderators

Tack till alla som var med och bidrog till att det 4e Julbordet som arrangerades i skogen blev en mycket lyckad tillställning.

Även i år var det snö och söndagen bjöd på ganska friska temperaturer ( hörde något om -12 grader? ). Vägen in till Bosses bjöd på utmaningar för alla, vilket ju är en del av Julbordet. 

Tidigare utlyst program avverkades utan konstigheter och poängpromenaden som hölls på " parkeringsplatsen " klarades av relativt smärtfritt med @blackstream som vinnare. Børre hade med sig finfina priser från Arctic Trucks plus att Overlanding.nu bidrog till prisbordet med t-shirts och klistermärke modell stort.

Själva julbordet innehöll : Sill, ägg, ost, bröd, rakfisk ( fermenterad öring ), julskinka, ribbe ( sidfläsk ), köttbullar, prinskorv, potatis och sås till dem som hann, innan den tog slut :D . Hade hoppats jag hade någon fin bild på buffén men jag var tydligen upptagen med annat.

Traditionen tro så brann skorstenen ett par gånger oxå, och traditionen tro satt den hjälpligt på plats igen vid avresa ( bara det inte blåser för illa så ska detta gå så bra så... ) .

Måndagen idag har alls inte varit så fruktansvärd som måndagar kan vara efter julbord så även det är ju fantastiskt :) . Glädjer mig redan till Julbord 2018 - då är det dessutom 5 års jubileum! 

På tal om jubileum - Snövit fyllde 250 000 km på turen hem, grattis gamla dam!

20171209_174853.thumb.jpg.b38d4ceed9452568f7381658fc7d35e3.jpg

20171209_174826.thumb.jpg.3816216353d48a86f469ffbdbd9e561c.jpg

20171209_174744.thumb.jpg.3c4bc4356fdcf0c48360d1810a702ff3.jpg20171210_133808.thumb.jpg.f4c2cdfa265bf5c58a9ad6dbee7d705e.jpg

 

  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

Man måste få tacka @Wiberg och @Andreas.E för en riktig välordnat julbord med god mat och en trevlig tur med bilarna.

Även alla er andra för en fin helg i skogen, med trevligt sällskap goda råd samt många skratt,

Sen måste det riktas ett tack till min bordsgranne @munkensbilder Som gjorde tiden till bords riktigt trevligt och vilken frukost du bjöd på??

ser fram emot ett julbord 2018

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Jag hakar på alla tackningar ovan men lägger till min körskolelärare  @Fredrik L och min co-driver i baksätet, Emilian, skönt häng på side stepsen på den där LCn med sprucken skärmbräddare och den ruttna laxen. BTW, jag hade -14°C på mätaren, skönt att slippa kondens i taket på tältet.

20171209155920.JPG

Edited by blackstream
  • Like 7
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for et trivelig julebord med  mye bra folk?.

 Fint og kunne bli utfordret i løypa og utfordre andre til en god og trygg berging når det ikke går som tenkt ?. 

Frister absolutt med flere turer sammen denne gjengen ?.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...