Jump to content

Julbord Bosses Bodega - Sverige 2017


Recommended Posts

  • Moderators

Carl: Det är bara Stefan som har anmält ankomst lördag, vi andra dyker upp på fredag.

Stefan: Det börjar väl röra på sig strax innan lunch. Vi väntar in dig.

Vi kommer med lite " bra-att-tänka-på " detaljer efter helgen.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
6 timmar sedan, sebastian sade:

For meg som er heelt ny her:) hvordan pleier dere å gjøre det på fredagen? Skal samtlige ha med mat selv for fredag så blir det kjøpt inn felles mat til lørdagen på lørdag eller er det noe felles på fredagen?

Fredag är det every man för him self. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kollade långtidsprognosen, ser ut som om det kan bli en spännande och utmanande helg. Storm väntas in västerifrån, 25 meter/sek, mellan 15-25 cm snö. Kallt väder. Rekommenderar att såg medföres i några bilar med tanke på fallna träd.

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Eftersom jag av erfarenhet vet kaoset i slutet på veckan har jag packat idag. En påse med kläder och en påse med icke kylvaror mat samt en påse mat i kylen. Pajeron är inkörd i verkstaden för att tina upp och ladda batterier då det är snö på solcellen. I morgon åker husvagnen in och servas samt monterar på dess 35". Det enda som felade sist var tätningen till backluckan och det fixas i morgon. Kommer mellan 18-20 på fredag.

Wiberg sade någonting om gasolkaminer till bodegan. Har en sådan på 4.2kw samt en 3/4 full P11. Nu har jag användning för den gasen men om Kleve kommer vet jag han har gas till övers. Tar med mej elaggregatet ifall någon behöver el till sin Pomesfritekokare :) eller kaffebryggare.

.adax.jpg.f1cf2273c85f8b254902380a2ecd8b7b.jpg

Som flickan sade "Bättre liten och rapp än stor och slapp"

_MUK9607.thumb.jpg.20539b4dac1a77fc65f8bf143ef57937.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Lite praktisk information
Det är ingen mobiltäckning vid BossesBodega, så kontakt med omvärlden måste göras för man ankommer, eller att man drar iväg för viktiga telefonsamtal. Vi kommer att köra tlf och radio pass på följande tidpunkter för dom som behöver komma i kontakt med oss.

Fredag
Mobil (+4792296554) från kl 07-13 och kl 15-16
VHF (143.125) från kl 14-18 vid BossesBodega

Lördag
Mobil (+4792296554) från kl 10-14
VHF (143.125) från kl 10-14 vid BossesBodega

Karta (Google maps)
https://www.google.no/maps/place/Bosses+bodega/@60.4384217,12.7325498,13z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x4642897d02a38d91:0xf882236fd5f96c8d!2sBosses+bodega!8m2!3d60.4384191!4d12.7675687!3m4!1s0x4642897d02a38d91:0xf882236fd5f96c8d!8m2!3d60.4384191!4d12.7675687

Kommunikation:
27 mhz - Kanal 12
VHF - 143.125

Mötesplats för att köra med Jon & Andreas till bodegan (fredag):
Alnabru / McDonalds (Norge) kl 08:30
Charlottenberg / Cirkle K (Sverige) kl 11:00

Kontaktinformation:
Andreas +47 92296554
Jon +47 97564818

Agenda:
Jon kommer tillbaka med lite agenda för helgen, men vi kan avslöja att det blir körning för dom som önskar på lördagen (Guide Andreas). Vi har beställt ved från våran lokala dealer, men det är väldigt fin om så många som har möjlighet tar med ev gasolvärmare då det brukar bli kallt i bodegan. Även om man eldar så in i h-vete. 
Det blir också möjlighet för lite körning på söndagen på väg ner på kreativa vägar mot Charlottenberg (Guide Andreas).

Edited by Andreas.E
Ändrat tidpukt för Alnabru
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Har ni koll på om det går att köra in med personbil från "norska" sidan? Var en stängd bom där när jag körde ut efter vårträffen som var lätt att runda med TGB men det blir värre med personbilen :) 

Så frågan är om ni kan kolla att bommen är öppen och att det går att köra in med personbil där?

 

Jag har en liten gasolvärmare jag kan ta med mig :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
10 minuter sedan, Fredrik L sade:

Hej,

Har ni koll på om det går att köra in med personbil från "norska" sidan? Var en stängd bom där när jag körde ut efter vårträffen som var lätt att runda med TGB men det blir värre med personbilen :) 

Så frågan är om ni kan kolla att bommen är öppen och att det går att köra in med personbil där?

Kör du upp via E6 från Göteborg?

I sådana fall kör mot Kongsvinger-Svullrya-Röjdåfors-Mattila

Då kommer du in via en liten större väg där det inte är några bommar.

5a268efba4426_Skjermbilde2017-12-05kl_13_15_46.thumb.png.4da97fb95ce535275e5077f0025e6728.png

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Tänker det är enklast med vanlig bil från Röjdåfors, den borde komma upp på gps´n

Från Röjdåfors är det inte så himla långt att köra. Man skall passera Mattila (fjällgård) kommer på högersida. Efter ett antal km med backar jämnar det ut sig. Man kommer fram till en bro, på vänster sida av broen står det ett grönt torn (silo). Ganska rätt efter broen går det en väg in till höger, sväng in här. Sedan är det raka spåret fram till bodegan.

Link to comment
Share on other sites

Det är med tungt hjärta jag tvingas meddela att jag ej kommer delta på Julbordet. Besiktning igår och styrleden är slut. Nu hamnade ytterligare 1500 för styrled plus verkstadskostnad på denna blodiga period. Nu har det blivit väl mycket kostnader under en månad att jag dessvärre inte har råd att ta mig till Värmland. Men man får väl försöka se det positivt. Med tanke på alla byten av delar som gjorts nu är hon ju snart i nyskick.

 

Men ta en skål åt mig på Bosses kära vänner!

 

 

  • Sad 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...