Jump to content

Julbord Bosses Bodega - Sverige 2017


Recommended Posts

7 minuter sedan, Andreas.E sade:

Kör du upp via E6 från Göteborg?

I sådana fall kör mot Kongsvinger-Svullrya-Röjdåfors-Mattila

Då kommer du in via en liten större väg där det inte är några bommar.

Vi tar E45 upp. eftersom vi kommer med personbil/bilar vill vi köra in från det håll det grusvägen är bäst och om möjligt kortast :)

Jag har passat med 4 hjulsdrift men den är 1,5 cm lägre än standardmodellen.....

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuter sedan, Andreas.E sade:

Tänker det är enklast med vanlig bil från Röjdåfors, den borde komma upp på gps´n

Från Röjdåfors är det inte så himla långt att köra. Man skall passera Mattila (fjällgård) kommer på högersida. Efter ett antal km med backar jämnar det ut sig. Man kommer fram till en bro, på vänster sida av broen står det ett grönt torn (silo). Ganska rätt efter broen går det en väg in till höger, sväng in här. Sedan är det raka spåret fram till bodegan.

Toppen, det var den vägen jag åkte ut på från vårträffen men då var det en bom där,

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
1 minut sedan, Fredrik L sade:

Toppen, det var den vägen jag åkte ut på från vårträffen men då var det en bom där,

Underligt... har aldrig sett att den bommen varit stängd. Vi undersöker detta på fredagen, och ser till att denna är öppen (om stängd)

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Andreas.E sade:

Underligt... har aldrig sett att den bommen varit stängd. Vi undersöker detta på fredagen, och ser till att denna är öppen (om stängd)

Toppen! på bommen satt en skylt med att vägen var stängd på grund av tjälskador.

Link to comment
Share on other sites

Tailgate-loppis, nu med priser

  • Element ramps, med fodral, smittybilt, 1000 kr
  • Trasharoo, olivgrön, lite blek,   100 kr
  • Sidobord, ihopfällbart, se bild i tidigare inlägg. 100 kr
  • Markis, Fiamma F35 Pro, 500 kr (är lite paxad) 
  • Tire deflators, smittybilt,  200 kr
  • Gasolgrill, Primus Vidar BBQ 100 kr 

Och, jo bilderna är från internet så grillad paprika och kyckling ingår inte... 

Och, priser i Norska eller Svenska pengar, your choice! 

s-l300.jpg

61DgjstpG1L._SL1500_.jpg

41WJcNFyv3L.jpg

TRASHAROO-2.jpg

Edited by blackstream
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Jag var villig att köpa din markis för dom efterfrågade 600kr förut men då drog du dej ur. Men jag köper gärna din gasolgrill och luftventilerna. Du kan få grillad paprika av mej i stället.

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, munkensbilder sade:

Jag var villig att köpa din markis för dom efterfrågade 600kr förut men då drog du dej ur. Men jag köper gärna din gasolgrill och luftventilerna. Du kan få grillad paprika av mej i stället.

Ja just det, det va ju inte schysst.  Vi kör högstbjudande på plats vid Bodegan på markisen @Carl

Dom andra prylarna är dina @munkensbilder

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder
4 hours ago, blackstream said:

Ja just det, det va ju inte schysst.  Vi kör högstbjudande på plats vid Bodegan på markisen @Carl

Dom andra prylarna är dina @munkensbilder

Om Carl har användning av den så får han den. Jag samlar på mej grejer till ett projekt så det var bara "bra att ha"

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Har börjat packa så smått...

Det enda som ska in här nu är min bag, sovsäck, Expbed och julmat till 30 Pers :D

20171206_204402.thumb.jpg.9ef4c7cefc314b09a2c5ddb32b225ae3.jpg

Jädrar vad klar jag är för julbord nu!

De av er som har någon form för gas/parafin/fotogen/bensin lampa - ta med dem! Det blir så mycket trevligare med ordentligt med ljus i bodegan.

Programmet blir ca som följer:

Fredag: Vi anländer Bosses när vi kan. Andreas, Stein Åge och jag hoppas anlända ca 14.00. Alla tar med det de vill äta själva på fredag. Det riggas camp och trivs i sällskap. De mest rastlösa kan köra spår i närheten.

Lördag: Man äter det man har med sig till frukost. Kanske man tar en liten tur i närheten av Bosses? Ca 11 så guidar Eriksson de som vill köra en tur, retur Bosses ca 15.00. Då väntar mer socialt plus liten överraskning från oss i Overlanding.nu ;) . Ca 19.00 serverar vi Julbord. Resten av kvällen går nog åt till just Julbord :D .

Söndag: Brunch på Julbordsrester, tillnyktring och hemfärd. De som orkar/ kan är välkomna att köra lite kreativare vägar hem med Mr Eriksson och mig.

Hjärtligt välkomna allesammans!

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Vägen från Röjdefors upp till Nordviggen är plogad och fin. Sista delen till Bodegan är oplogad och har ett snödjup på ca 15-20cm, men körbar med 4x4. 

 

Från söder via Gräsmark och Metbäcken är oplogad med fler bilar har kört här. 

 

Välkomna ni som skall på julbordet! 

 

Vi passar på radion VHF 143.122 och kanal 12 på CB (27mhz)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Hemma efter en trevlig helg i skogen med god mat och vänner. 

Angående takkupan så kan jag lätt göra en enkel i kupa av den plåt som blev kvar förut. Utöver detta behövs 8st reglar på ca 1-1.5 meter vilket jag säker kan leta fram i gömmorna. En meter 300mm spiro kostar en bullpåse igen. Helt OK för mej med en mellandags träff eller helgen efter nyår. 

1.JPG.504579701107dbf6e8d81203cc6eaa6d.JPG

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...