Jump to content

Tips om Overlandingfordon ( Blocket.se/ Finn.no etc )


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member
3 minuter sedan, kimar sade:

Ja det blir alt for dyrt og noe jeg aldri hadde hatt råd til. Men en slik bygget opp som 4xoverland sin er en skikkelig drømmebil.:)

Finns ju åtminstone en här på forumet.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 minutter siden, kimar skrev:

Er ikke dette dyrt for en 16 år gammel bil? For 100.000 kr mer kan en jo få kjøpt en 10 år nyere Wrangler.

Det er ikke en 16år gammel bil, det er en 16år gammel Defender. Stor forskjell. ?

Og 100k er mye penger det og. 

Edited by iknutis
Link to comment
Share on other sites

Et øyeblikk siden, iknutis skrev:

Det er ikke en 16år gammel bil, det er en 16år gammel Defender. Stor forskjell. 1f602.png

Ja men er en ærlig her denne har dårlig kjørekomfort er ikke kjent for den beste kvaliteten og har gått nesten 20 år i salt suppa så ramma er nok veldig rusten også nesten 170k. Jeg sliter veldig med og se dette ja bilen er kul men er det verd så mye penger? 

Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, iknutis skrev:

Det kommer nok helt an på hvem du spør. Men jeg syns ikke den ligger så ille prismessig sammenlignet med andre Defendere jeg har sett på.

Nei sammenlignet med andre Defendere er den ikke så gal prismessig men sammenligner den med andre 4hjulstrekkere så er den dyr syns jeg. Men Defender er nok blant de bilene hvor en skjønner det ikke før en har blitt hekta på de.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En Defender er verdt det noen er villig til å betale, som det er skrevet litt lenger opp så er de heller ikke i produksjon lengre. Synes forøvrig "gamle" Land Cruisere er ganske heftig priset også.  Skal man bare ha en bil så er det for mye penger. Jeg har hatt 3 stk Land Rovere, ingen av de ble kjøpt med hodet, kun med "følelser" :-)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutter siden, Spoon skrev:

En Defender er verdt det noen er villig til å betale, som det er skrevet litt lenger opp så er de heller ikke i produksjon lengre. Synes forøvrig "gamle" Land Cruisere er ganske heftig priset også.  Skal man bare ha en bil så er det for mye penger. Jeg har hatt 3 stk Land Rovere, ingen av de ble kjøpt med hodet, kun med "følelser" :-)

Jeg er selv bilentusiast og skjønner det. Og at en Land Rover vekker følelser det gjør de det gjør også en Jeep Wrangler etter min mening. Begge er drømmebiler men har ikke selv økonomi til og kjøpe bil etter følelsene derfor jeg har Suzukien.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, kimar skrev:

Jeg er selv bilentusiast og skjønner det. Og at en Land Rover vekker følelser det gjør de det gjør også en Jeep Wrangler etter min mening. Begge er drømmebiler men har ikke selv økonomi til og kjøpe bil etter følelsene derfor jeg har Suzukien.

Det viktigste er at man har en bil så man kommer seg på tur :-)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, kimar said:

Ja men er en ærlig her denne har dårlig kjørekomfort er ikke kjent for den beste kvaliteten og har gått nesten 20 år i salt suppa så ramma er nok veldig rusten også nesten 170k. Jeg sliter veldig med og se dette ja bilen er kul men er det verd så mye penger? 

Jag förstår resonemanget helt. Men är folk villiga att betala pengarna så blir de ju "per automatik" värda pengarna också, så marknaden fungerar. 
I mitt fall så är min drömbil (som jag letat i många år efter) en femdörrars Mercedes Geländewagen av årsmodell 1991-1994 ca. De är närapå omöjliga att hitta för under 150'000, det brukar ligga på närmre 200k om de är i okej skick. Brutalt mycket pengar ja. Kommer man få tillbaka pengarna om fem år när man säljer? Definitivt. Jag har snarare sett en prisökning under de åren jag har haft utkik. Börjar förmodligen få samlar-värde, är väl samma sak med vissa Defender-modeller. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, JohnE skrev:

Jag förstår resonemanget helt. Men är folk villiga att betala pengarna så blir de ju "per automatik" värda pengarna också, så marknaden fungerar. 
I mitt fall så är min drömbil (som jag letat i många år efter) en femdörrars Mercedes Geländewagen av årsmodell 1991-1994 ca. De är närapå omöjliga att hitta för under 150'000, det brukar ligga på närmre 200k om de är i okej skick. Brutalt mycket pengar ja. Kommer man få tillbaka pengarna om fem år när man säljer? Definitivt. Jag har snarare sett en prisökning under de åren jag har haft utkik. Börjar förmodligen få samlar-värde, är väl samma sak med vissa Defender-modeller. 

Ja er slik det fungerer. Jeg har det slik med en av mine drømmebiler Toyota Land Cruiser 60 serie disse har blitt veldig dyre og bare stiger i verdi etter hva jeg kan se. Men her i Norge er det veldig usikkert om en bil sin verdi om få år da vi har en del sterke krefter som ikke liker bil og innen 2025 vil at mesteparten av bil parken i Norge skal bli en liten elektrisk kasse med 15 mils rekkevidde. Så her risikerer vi at noen kjøretøy blir verdiløse om vi er veldig uheldige men får håpe det ikke blir så ille.

Edited by kimar
Link to comment
Share on other sites

  • Wiberg changed the title to Tips om Overlandingfordon ( Blocket.se/ Finn.no etc )

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...