Jump to content

Tips om Overlandingfordon ( Blocket.se/ Finn.no etc )


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Moderators

Kunde funderat på den Kimar om jag hade garaget klart. Hoppas hinna med en 80 innan jag tar ner skylten :) . Men vill nog ha en med mer flås i motorn. Kan inte alla motoralternativ på 80n men menar att det finns villigare än denna. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke noen LC expert men etter bildene av motor og dømme så har ikke denne turbo så det er nok grunnen til lite hk. De 2 andre som er til salgs på finn.no står oppgitt med rundt 160 hk og bilde av motoren på en av disse viser tydelig at den har turbo så det stemmer nok. Så de utgavene som er mer vanlige her i Norge av disse har jo litt mer futt i seg. Men denne hvite over er i grunn slik jeg liker biler basic og uten for mye utstyr så jeg kunne godt tenkt meg den.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Ser ut att vara 1HZ motor i denna, samma motor som jag har i min 75:a. En i stort sett odödlig motor om service sköts. (Ryktena säger att den blev lagad för att tåla 100 000 mil innan renovering) Jag har dock turbo på min, om än mild utgåva. Samma motor återfinns också i 100 etc. Är väl 1HD och 1HD-FT i dom har blivit sålda i Europa. Jag är på inga vägar Toyota expert, bara så det är klart att jag kan ha fel ;-)

 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
15 minutes ago, Per Pettersson said:

Ibland dyker det upp bilar man aldrig funderat på att skaffa tidigare och skapar ett habegär...

Dritkule biler, men håpløse å eie med mindre du har mer lyst å skru bil enn å kjøre bil. :(
Plaget med mange kjente feil, de fleste elektriske:

-oljelekkasjer fra slanger inn og ut av filterhus og blokk venstre foran

-feil på startsperre som gjør at bilen ikke starter, må ta sikring inn og ut for å "nullstille" hver gang bilen skal startes

-luftunderstell med påfølgende feil knyttet til lekkasjer, sensorer osv

-spjeld på klima virker ikke, LCD-panel både på klima og kjørecomputer slutter å virke

-ymse sensorfeil (bremsepedalbryter, abs-sensor, tempsensor osv) som gjør at motor/gir/luftfjæring osv går i nødmodus

-fra ca 2003 og fremover valgte ingeniørene hos LR å plassere endel ledninger og kontakter i hjulhus og under bilen, der vann, støv og salt fører til korrosjon og elektriske gremlins. De er derfor langt mindre driftssikre fra ca 2003->2014 enn fra 1994-2002, og dette gjelder flere modeller.


I motsetning til mange andre biler der man kan vedlikehold når slitasjen begynner å vises, får man på mange LR-modeller en driftsstans idet feilen kommer. Man må derfor hele tiden være litt på forskudd. Mulig dette er annerledes på Defender som er en mye mer mekanisk modell.

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...