Jump to content

iknutis garage - alt mellom himmel og jord


iknutis
 Share

Recommended Posts

Mest idiotiske dynamo-plassering ever. Her har jeg løsnet styrestag og senket traversen for å få den gamle ut og den nye inn. Det er så trangt at jeg nå sliter med å få entret boltene, så nå dro jeg hjem. Utsetter resten av torturen til i morgen. Toyota har det med å plassere dynamoene lavt, så de fylles med drit..

0AED524F-D459-4471-A832-1C0008C9B8DD.jpeg

  • OMG 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, iknutis skrev:

Helt annen plassering på bensinmotoren. Virker nesten som om det aldri var meningen at denne motoren skulle stå i dette karosseriet. 

Det er jo fult mulig da dieselmotorer er noe som selger mest i Europa så de har vell bare slengt i en motor for og få solgt biler her.

Link to comment
Share on other sites

Måtte ta ut igjen den nye dynamoen da jeg ikke fikk den til å passe. Pusset av litt lakk og banket litt på en shims, så gikk det. Her er gammel og ny side om side.

BEE3696A-E3E1-4927-AA8A-ECA33781B3B7.jpeg

 

Friskmeldt med 14.2V rett etter oppstart med alt påslått  

6887D135-82B6-4D47-A6F4-698A0AB0B4D6.jpeg

Har også slitt med at lyset for ‘’åpen dør’’ lyser hele tiden. Kjent svakhet på Rav4 som skyldes slakke i dørlåsen på bakdøra. Fikses best med en avbiter på den røde ledningen med hvit stripe. ?

2DC254E8-C453-4AD1-898A-1E01C67B6505.jpeg

 

Her ser man bedre plasseringen og hvor trangt det er. Måtte vri remen sideveis for å få den mellom rammevangen og dynamohjulet. Og remen er ca 2cm bred. ?

3105DC69-2EFA-4311-99E0-55387C599805.jpeg

 

Det ble også tatt noen andre lamper i samme slengen;

-fylte på kjølevæske pga liten lekkasje ved vannpumpen

-fylte på en skvett olje

-tømte dieselfilteret for vann

Edited by iknutis
  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Lars 9k skrev:

Har du bytt en fungerande (jättejobbig) generator på grund av ett kabelbrott??!! :(

 

Neida, jeg måtte bare legge til litt tekst til bildene. ?

Nå er heldigvis alt ok, bilen er testet og er så god som den kan bli. 

281C3B91-4CCD-4963-8667-A033D8398B55.jpeg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

On 16.2.2019 at 15.01, iknutis sade:

Neida, jeg måtte bare legge til litt tekst til bildene. 1f602.png

Nå er heldigvis alt ok, bilen er testet og er så god som den kan bli. 

281C3B91-4CCD-4963-8667-A033D8398B55.jpeg

Snyggt!  Ser bra ut.  Planer på andra däck/hjul ?    Jag vill ju gärna byta själv, men så fastnar man i (vinkelvolten) problemet med att "allt annat" också måste fixas i samma veva...   :-) 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, CampForCer skrev:

Snyggt!  Ser bra ut.  Planer på andra däck/hjul ?    Jag vill ju gärna byta själv, men så fastnar man i (vinkelvolten) problemet med att "allt annat" också måste fixas i samma veva...   :-) 

Njet, dette er konebilen og står her på Sava Eskimo Ice piggfrie vinterdekk.

På sommeren går den på alu med Michelin Latitude Cross, et hybrid-AT dekk for 80% asfalt, 20% grus.

Funker bra. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Den 18.2.2019 at 21.15, kimar skrev:

Hvordan går det på bilfronten forresten? Blir det kjøp av noe Overlanding egnet i år eller blir det konas Rav4 du må bruke?

Jeg har snevret det inn til to modeller jeg kunne tenkt meg, men det er langt imellom biler jeg kunne tenkt meg om du skjønner. Det blir enten 2012 eller 2013 modell, med grønne skilter. Trolig orginal bil, og så stå for ombygging selv. I første omgang turutstyr, deretter heving og større hjul.

Godt mulig det blir noen turer med Rav’en også nå på våren hvis drømmebilen glimrer med sitt fravær. ?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hadde sparebössen(tm) på service for noen uker siden. Like billig som alt annet med den bilen, 1600kr kom det på.

Skal det byttes noe i forbindelse med service spurte jeg, nope kunne servicemannen svare.

Grunnen til at jeg spurte er for at jeg syns bilen har hatt veldig lett for å dugge når det regner ute. Litt for lett med tanke på at den er praktisk talt ny. Derfor bestilte jeg kupefilter på mistanke, og byttet det i dag. Jeg tror ikke det har vært byttet på bilen enda, og jeg mener det var på tide.

 

Ellers står det fortsatt en Golf Cross i garasjen og venter på deler, og jeg har begynt å snuse på Toyota igjen.

683348A1-7B6B-449C-8F71-A0C09C126B7E.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Festligt att du oxå bytte kupéfilter idag :) . Gjorde det samma på TMY idag.

Har lämnat tillbaka Overlanding-golfen och rattar numera The Mighty Yaris till och från jobb. Måste bara ta det lite mer piano än med Golfen märker jag... Rätt lufttryck hjälper nog oxå :D .

Är det LC du har i siktet @iknutis ?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Haha! TMY ❤️

Er faktisk LC jeg snuser på igjen ja. Var jo en flott grønn AT35 120 jeg prøvekjørte i fjor sommer, men den var mer som et rep-objekt å regne. Så vi får se om den perfekte bilen dukker opp før vårtreffet. ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, iknutis said:

Haha! TMY 2764.png

Er faktisk LC jeg snuser på igjen ja. Var jo en flott grønn AT35 120 jeg prøvekjørte i fjor sommer, men den var mer som et rep-objekt å regne. Så vi får se om den perfekte bilen dukker opp før vårtreffet. 1f601.png

God tid ennå, kjøpte du ikke Jeepen timer før du skulle på forrige vårtreff?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...