Jump to content

Winch och montering


CampForCer
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member
1 timme sedan, blackstream sade:

Snygga, vet du alltså nån i Sverige som har köpt från Thailand? Skulle kunna tänka mig en sån men vill helst köpa inom EU, då har ju dom gjort EU-importen och ser till att följa alla lagar som gäller. 

 

EDIT, tack @wiberg ser ju att den finns på Hurter

Jag tror där var trr Hilux med bumper därifrån och de verkade ha köpt direkt från företaget.

Edited by Lars 9k
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 10/21/2017 at 5:57 PM, MrWIB said:

Det är just sådana här "runt glaset" bågar som besiktningen i Sverige inte tycker är kosher. Där har jag faktiskt förstahands info om en som tvingades såga ner sina bågar för att passera besiktningen. Det brukar nog inte vara några problem det heller, men dessa är ju extremt stora och drar till sig uppmärksamhet ...
 

Hmm...   Nu har jag vänt och vridit på olika bullbars och den AFN jag kollat på är i utförande nära en "moderniserad" variant av din ARB. Det jag syftar på är just rörbågens utformning som på AFN är lite vinklad baköver, förbi lyktorna - men inte "runt" lyktorna och fortsatt baköver. Dvs inte som den bilden på Hiluxen tidigare i tråden.

AFN, sedd från sidan, är inte mkt mera runt lykorna och baköver än den äldre ARB (i mina ögon då). Sjukt svårt gränsland...  Denna, nedan, är ju något "mitt emellan".

Har ju knappast lust att införskaffa en som inte blir OK i mupp-besikningen heller  ? 

48002104.jpg

48002104.jpg

BB-TOY-P150-2014-ST-BL-F.jpg

Lånar exempelbilderna fr @MrWIB nedan  :-) 

IMG_0421.JPG

Här syns att även ARBs är ngt vinklad bakåt, men inte mycket. (Dvs inte som på Hiluxen längre ner)

IMG_0462.JPG

På Hiluxen ser den ut att gå nära 30-40cm baköver, om man jämför med huven där de står med sina händer. T.o.m. en bit baköver framhjulet.

maxresdefault.jpg

BB-TOY-REVO-2016-ST-BL-FL.jpg

Denna, för Hiluxen, verkar vara en "Complete Bullbar" efter vad de kallar det (AFN - COMPLETE BULLBAR TOYOTA HILUX REVO)

48002371-afn_BULLBAR_COMPLETO_TOYOTA_HIL

Edited by CampForCer
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Toyota måste ha extra dyra lyktor så alla tillverkare av stötfångare känner sig tvingade att skydda dem! ?

Helt ärligt, finns det inga ”rena” stålkofångare med monteringsplatta för vinch och dragöglor utan bågar?

 

Edit: jo det fans det visst

https://goo.gl/images/g2H9Nh

http://rhino4x4.co.za/products/toyota-prado-150/toyota-prado-150-front-evolution-bumper/

Edited by Lars 9k
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Lars 9k said:

finns det inga ”rena” stålkofångare med monteringsplatta för vinch och dragöglor utan bågar?

Jodå - ett par finns det.  Men i jämförelse ser de ju "tama" ut...   :-D    Även denna AFN för LC 150 finns utan "öglor".  Nedan exempel i deras usla fotoredigering...   Skall visa hur den ser ut som "ren" stötfångare

i_189.48002184sahara.jpg

d_189.48002104sahara.jpg

Edited by CampForCer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Detta är allt du behöver, den med " grinden " ovanför är bra att ha vad gäller montering av ljus etc. Men det har du redan tagit hand om med din LED bar på taket. Själv ska jag få tillverkat en liten sån grind, just för att kunna skruva dit alla extraljus jag " måste " ha enligt @thorstein ;) .

Den blir konstruerad som " j.vligt snabbt avtagbar " hit milspecen resten av Snövits mer nödvändiga atteraljer är konstruerade som.... ;)

i_189.48002184sahara.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...