Jump to content

Pettssons Jeep Wrangler JK, "Rubicon Recon"


Per Pettersson
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Så kom äntligen XBB-"relät" till extraljusen. https://www.xbb.nu

Det här relät löser problemet med vanliga relä som "skriker" då de kopplas in på en del moderna bilar. Fungerar excellent och man gör ingen åverkan på bilens elsystem. Förutom två femtums extraljus från Swedol har jag bytt ut originalinsatserna till JW Speaker.IMG_20181122_193425.thumb.jpg.70f09673202deb1ac5c7eee8ec055878.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

En liten uppdatering. @Wiberg, nu har jag winch så nu ska jag inte någonsin ever again behöva förlita mig på ngn TLC som ska "stroppa" sig/mig... ? 

Det blev ingen Warn... Det blev ngt som är utvecklat i USA, tillverkat i Kina och saluförs av Polacker. Det blev en Powerwinch 12000. Exakt samma winch som Smittybilts fast 3000 sek ? billigare. Bara märkningen som skiljer. Alla reservdelar passar rakt av sinsemellan och jag är inte människa att se ngn skillnad på dem. IP68-klassad. Valet underlättades av att den också var 9000 sek billigare än Warn-winchen jag tittade på. Jag kunde helt enkelt inte alls motivera HSB och hade svårt att motivera mig själv också. Nu håller vi tummarna för att den inte dör i ett kritiskt läge.

IMG_20190216_154553.thumb.jpg.858d3888638b4fd3a9f424819a2ee96a.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Och där knackade Herr Ågren på dörren igen... Har beställt 5 stycken Cooper STT Pro 37'or. Dividerar lite med mig själv angående fälgar än så länge men lutar åt Black Rhino Crawler Beadlock's. Det är min lokala gummigubbe som lyckats matcha priset på andra Beadlocks på nätet. Däcken klarade han inte av den här gången. Jag kan köpa däcken på nätet för 2800 sek inkl moms. Det är långt under inköpspriset exkl moms för en vanlig däckgubbe i Sverige. Marknaden är knas... Som sagts tidigare: Time will tell if this shit kommer att be drivable på långturer... Men kul är det! ?
truck-wheels-rims-black-rhino-crawlerbdl-5-both-both-matte-black-std-700.jpg.459fa285af16517e329812bddffc9d60.jpg

  • Like 6
  • OMG 1
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke dumt å bruke penger på 37 tom? Når du om noen måneder må ha 40 tom så igjen 42 tom? Helt frem til at din bank er tom? 

Er er wranglerfriend her i byen som startet på 35 og nå ruller rundt på 40x12,5 ligger mange forskjellige dekk dim i garasjen hans? 

 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Happy tears 3
Link to comment
Share on other sites

15 minuter sedan, Wiberg sade:

Vad blev det för ET på de nya fälgarna Per? Flyttar du in hjulen lite eller blev det samma som på 35orna?

Flyttar in..? Nä, jag flyttar ut dem lite till. Beadlocks hittade jag i stort sett bara med ca et-18 eller ca et-38 i rätt storlek för våra bilar. 37'orna försökte jag få tag i med 12.5 bredd men det fanns bara två kvar i Europa så det fick bli 13.5 tum breda. Iom det var jag låst till ca et-38 för det att inte ska ta i i ramen eller bärarmen. Fälgarna jag valde har den udda siffran et-32. Det är så långt in i hjulhuset jag vågar gå med de här däcken.

35'orna har et0 och är ca 12.5 breda. De ny är utflyttade 32mm plus ca 12 mm mer däck utåt. Summa breddning blir ca +4,5 cm om jag guesstimerat rätt. Nya skärmar blir ett krav om jag ska lämna asfalten. :)

Edited by Per Pettersson
  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
12 timmar sedan, Per Pettersson sade:

35'orna har et0 och är ca 12.5 breda. De ny är utflyttade 32mm plus ca 12 mm mer däck utåt. Summa breddning blir ca +4,5 cm om jag guesstimerat rätt. Nya skärmar blir ett krav om jag ska lämna asfalten. :)

Hmm,,, det är nog inte i skogen jag hade oroat mig, snarare om ”bröderna Grip” skulle ha lite synpunkter på utsticket av mönstret i asfaltsdjungeln. ?

Link to comment
Share on other sites

On 27.2.2019 at 10.50, pilten sade:

Venter i spenning på å se dem ferdig montert1f60e.png åssen er lover og regler for slikt i Sverige? Må du vise den? 

Däckmönstret måste täckas av skärmarna. Så ja, ska det vara godkänt på asfalt måste skärmarna åtgärdas för det också.

Edited by Per Pettersson
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...