Jump to content

Recommended Posts

  • Moderators

Nu närmar sig 5års jubileumet av Julbord " för speciellt intresserade " med stormsteg och jäv.ar vad jag glädjer mig!

I år blir vi ca 30 personer som ska njuta Julmat, varandras umgänge och diverse turer samt tävlingar med priser.

Det är väl en relativt dåligt bevarad hemlighet här på forumet att de som arrenderar marken där Bosses står även menar att de har suveränitet vad gäller Bosses.

Vi, Overlanding.nu, har fått riktigt skarp kritik riktad mot oss grunnat våra, i enlighet med det vi trodde var personer med mandat att godkänna våra ändringar av eldstad med mera. Detta föll absolut inte påstådda ägare i smaken. 

I kombination med att den utomordentligt undermåliga konstruktionen av skorsten och vårat relativt ihärdiga eldande under både Julbord och Vinterträff, till stadighet leder till att det brinner i taket med
jämna mellanrum i Bosses så har vi i år valt att vi endast eldar inomhus för att laga mat. Resterande värme innomhus får vi från det deltagarna tar med sig av externa värmekällor som exempelvis gaskaminer etc.

Vi kommer att hålla ett storstilat bål på utsidan där vi dessutom kommer att koncentrera det sociala. Vem f.n vill sitta i en kall och mörk stuga när man kan sitta runt ett gigantiskt bål under bar himmel? Vi har per dags dato bokat 1,5 m3 med ved som Eriksson och jag hämtar tidigt på fredag. Detta plus ett par torrgranar borde kunna hålla oss varma genom helgen ;) .

Detta är som tidigare nämnt det 5e året vi håller Julbord i skogen.Det är Julbord på skandinaviskt sätt, vi är många som känner varandra från tidigare och har upplevt massor tillsammans, stämningen är hög!

Vi vill att de som kommer för första gången skall känna sig extremt välkomna och gärna välja att bli en del av den växande skaran som tycker att Julbord inte måste vara helt traditionella. 

Kom, var dig själv, gilla läget, njut julmaten, åk på tur på lördagen med Eriksson, sitt inne, sitt ute, dela dina storys, glädj dig på andras vägnar, släpp stressen - men framför allt - var en del av en gemenskap som firar 5 år med Julbord i bushen!

Btw - vi stänger bokningen för Julbord 2018 på tisdag den 5/12 så tvekar du - sluta med det tramset och boka med en gång! Här blir det julklappar och glögg så skjortan kommer att stå rätt ut! 

 

 

  • Like 6
  • Thanks 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Det har aldrig passat för mig att komma på dessa julbord, så ej heller i år! Men beroende på hur lång tid uppdateringen tar på jobbet på lördag så kanske jag tittar förbi fram mot kvällningen. Behöver komma ut å rasta bilen, den har inte rört på sig sedan fullvuxen!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 3.12.2018 at 15.22, Wiberg sade:

Det kan bli spännande med Overlanding Golf på Julbord....

 

Mmm...  We love it !!  :-D     Tyvärr såg det ut på sista prognosen som att temperaturen kommer att ligga på en handfull plusgrader (Torsby).  Hoppas inte...   Föredrar snö och allt som hör till.  Vi drar så gärna loss dig om du fastnar med Golfen @Wiberg :-D 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Bosses ligger betydligt högre än Torsby - Metbäcken alternativt Röjdåfors är bra indikationer på YR.no.

Nu har vädret skiftat igen... 

Skitsamma, vi får inte gjort nått med det ändå. 

Tur jag satt och skrev här, höll på att glömma motorsåg. Var handlar man kedjefil till en sån? Vågar man ge Feltema chansen?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Dan före dan före dopparedan :D .

Det är ca noll telefontäckning runt Bosses. Signaler går igenom ibland.

Vi bevakar vår normala VHF frekvens under helgen och gör korta turer till områden med täckning.

Bosses finns på Google Maps så att hitta dit ska inte vara några problem.

Kontakta Eriksson eller mig på PM eller på tidigare uppgivna telefonnummer om det är något. 

Vi hoppas/ räknar med - att vara på plats ca 15.00 i morgon eftermiddag.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

31 minutter siden, Wiberg skrev:

Dan före dan före dopparedan :D .

Det är ca noll telefontäckning runt Bosses. Signaler går igenom ibland.

Vi bevakar vår normala VHF frekvens under helgen och gör korta turer till områden med täckning.

Bosses finns på Google Maps så att hitta dit ska inte vara några problem.

Kontakta Eriksson eller mig på PM eller på tidigare uppgivna telefonnummer om det är något. 

Vi hoppas/ räknar med - att vara på plats ca 15.00 i morgon eftermiddag.

Tenker å dra av gårde tidlig i morgen jeg også. Avgang v 13 tia fra Slattum. 

Gleder meg stort til turen. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Som uppvärmning inför Julmat och glögg...

20181206_222055.thumb.jpg.579be2eeff88891c612b83a26ee31671.jpg

Självklart pimpad m extra LED ?

20181206_222041.thumb.jpg.49c02a2acf2218a617a92524efd02af2.jpg

Blir nog en äventyrlig resa m Overlanding Golfen i morgon ja...

20181206_222048.thumb.jpg.6e050990b03162053d3448dc31e2b70d.jpg

Men inget glädjer väl detta gänget så mycket som att få bogsera kocken till Julbordet ;) .

  • Haha 2
  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

10 minuter sedan, Wiberg sade:

Men inget glädjer väl detta gänget så mycket som att få bogsera kocken till Julbordet ;) .

Hahaha. Du vet inte hur rätt du har...  hehehe

Snövit kommer att saknas dessa kommande dagar - men vi skall nog bogsera fram dig ?

  • Like 1
  • Haha 1
  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

On 12/6/2018 at 8:40 AM, Wiberg said:

Dan före dan före dopparedan :D .

Det är ca noll telefontäckning runt Bosses. Signaler går igenom ibland.

Vi bevakar vår normala VHF frekvens under helgen och gör korta turer till områden med täckning.

Bosses finns på Google Maps så att hitta dit ska inte vara några problem.

Kontakta Eriksson eller mig på PM eller på tidigare uppgivna telefonnummer om det är något. 

Vi hoppas/ räknar med - att vara på plats ca 15.00 i morgon eftermiddag.

Vilken VHF-frekvens är det som används?

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Må snön vräka ner över er, må sillen frysa i en kylslagen Bodega, mån mobiltäckningen vara obefintlig och må ni köra fast längs vägarna!!! 

Det vill säga, jag önskar er alla en riktigt trevlig helg och ser fram emot en reserapport!! ?

Edited by Lars 9k
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...