Jump to content

Recommended Posts

5 timer siden, Mattiasaberg skrev:

Åker Funäsdalen-särna-sälen-ev. ut mot elverum.

Da kommer du forbi Trysil, hadde vært hyggelig med en liten konvoi. Hvis du er på FB legg meg til som venn, så kan vi ta nærmere planlegging via  messenger.

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
1 timme sedan, Fredrik L sade:

Per och Lars: om ni gillar att köra i 75-80 kan vi göra sällskap upp till Årjäng.

Om inte så bildar Palle och jag en egen liten konvoj :)

Fungerar bra för mig.

Nu har jag för stunden inte koll på Svartedalen i förhållande till vägen mot Årjäng men vi kan väll komma fram till en bra tidsplan när det drar ihop sig.

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Per Pettersson sade:

Normalfart när HoL (Hanna och Lars) är med. :) Så jag är van.

Var startar ni ifrån?

Palle och jag tänkte mötas upp vid systembolaget i Munkebäck men kan egentligen mötas var som.

Eventuellt gör vi Lars och Hanna sällskap i Svartedalen på torsdagen, vi får se när det närmar sig :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Värt att notera sig är att detta fortfarande är Overlanding och inte en lersprättar-resa. Med det sagt, vi kommer att köra inom spår som kräver sitt av både förare och bil men det blir även en del grus och asfalt.

Vi hoppas kunna hålla såpass bra snittfart att vi klarar att köra hela spåret men om tiden inte räcker till på Lördag så kortar vi ner på spåret för att räcka till Camp i vettig tid.

Vill uppmana dem som har möjlighet till att ta med ved att göra detta. Det är stor risk att det är relativt utplockat runt Camp. En motorsåg är oxå bra att ha ;) .

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Bra fråga!

Jag räknar med att de som möter upp vid Shell Nygårdskrysset har så pass tryck i motorerna att vi hinner Harryera i Töcksfors och supplera med Systembolag i Årjäng för att därefter mötas utanför Ica.

Link to comment
Share on other sites

Unfortunately I have to cancel our booking for next weekend, some camping gear we ordered still hasn't come yet and I'm still waiting on parts for the front axle. Instead of stressing our selves out next week, we'll just wish you guys/gals a good weekend. We look forward to many pictures and of course the next time.

/Todd.

  • Like 1
  • Sad 4
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
On 18.10.2018 at 20.12, Fredrik L sade:

Palle och jag tänkte mötas upp vid systembolaget i Munkebäck men kan egentligen mötas var som.

Eventuellt gör vi Lars och Hanna sällskap i Svartedalen på torsdagen, vi får se när det närmar sig :)

Ses vi imorgon @Fredrik L?

Vi siktar på att vara där kring 19, fuskar nog och käkar längs vägen.

Men ett bål och en pilsner kan väl vara målet för torsadagskvällen.

Link to comment
Share on other sites

Halloj, 

 

Vi ballar tyvärr ut.

Jag måste jobba typ 7-01 på fredagen och kommer att möta upp er på lördag morgon innan ni lämnar camp vid 10.

Palle jobbar oxå på fredag och kommer troligtvis att möta upp på campen på fredag kväll.

 

Ni får ha en riktig god kväll i Svartedalen åsså ses vi i Årjäng :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...