Jump to content

Warg´s Blå Suzuki Jimny 2005


Daniel Warg
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Tanken var att jag skulle ha med lite text men nu blev det så fint väder så det blev prio på öl vin och mat istället, men imorgon tänkte jag ta mig samman och skriva en liten rad om mina äventyr i helgen😎

Edited by Daniel Warg
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Som sagt så tänkte jag ju skriva lite om vad jag har gjort med bilen men tiden räcker inte alltid till.

Tanken var att jag skulle lämna in bilen och fått höjning och allt fixat på samma gång men insåg att om jag skall hålla på med detta så får jag nog fan ta och lära mig lite.

Sagt och gjort iväg till affären vi inte pratar om för införskaffning av diverse lösningsmedel och lyftanordningar, med solsken i ryggen och ett glatt humör lägger jag mig under bilen för att börja känna lite på alla bultar som skulle av för att få fast rocksliders.

En halv burk rostlösning och ett par glas vin lossade allt som en dröm, dock tyckte jag en bult snurrade och plockade ner halva kupén för att hitta något att hålla emot med.

Efter att ha spenderat ca en timma med att försöka hitta bulten under mattan så inser jag att det bara är bussningen som håller på att utvidgas och att bulten inte alls snurrade ;)

Back to business. Det tog lite tid och då jag fick göra om lite på första sidan men när den väl var på plats var andra sidan sjukt lätt att montera.

Med stigande självförtroende av tidigare triumfer ger jag mig glad i hågen på hasplåten under transfercase.

Jag ser direkt att den hade ju passat fantastiskt fint om jag inte hade monterat rocksliders och ser att jag måste skära till plåten lite. Eftersom jag inte har jättemycket verktyg då jag bor i lägenhet och gett bort det mesta tänkte jag att här blir det stopp men då kommer jag på att jag faktiskt har en vibrosåg liggandes, värt ett försök helt klart och mycket riktigt skar den som en varm kniv i smör.

Monteringen av plåten var väldigt lätt och tog kanske en timma när plåten väl var sågad.

Vidare till fronthasplåten men här blev det tyvärr tvärstopp då fästen och skruv tyvärr inte hängde med från Frankrike, men efter en snabb konversation med euro 4x4 så skickade han fästen och bultar direkt så nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på post.

Jag gjorde även ett tappert försök att montera stearing damper men instruktionen helt sjukt dålig med fel bil på bild och riktigt dålig bild. 

Efter en del googlande har jag nu fått en hyfsad bild på hur den skall monteras så det blir nästa projekt.

Mer info kommer helt enkelt :) 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...