Jump to content

Gaups dunderklump..


Gaup
 Share

Recommended Posts

Mitt nya projekt  HZJ 75 1999  ......  Ska börja med inredningen till helgen..  får se om det sen blir en tur till norra Norge har inte varit högre än lofoten så det tror jag är en bra tripp... Eller så tar jag en tur till Hessdalen och kollar in små gröna män (ta inte illa upp ni norrmän.... menar inte er...)   :)

_DSC2675.jpg

_DSC2653.jpg

  • Like 15
Link to comment
Share on other sites

  • Andreas.E changed the title to Gaups dunderklump..

Får väl börja från början.. Gjorde tusen mil på min KTM ifjol varav 980 i hällregn...  kom då till den slutsatsen att tak är bra.... Har sen länge velat ta mig till Island igen varken cykeln eller Shrek (BJ42) kändes som kandidater till en sådan resa så jag la ut Shrek (det gröna träskmonstret) på annons ...

bj42 023.JPG

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Lyckades byta till mig en HZJ 75 aka "Dunderklumpen" ...  "jag ska laga ljuddämparen" ....    cryssaren är i riktigt fint skick trettontusen mil på mätaren  nu med femhundra till..  Han jag bytte med visste att jag var på jakt efter en sådan och lokaliserade den som vanligt nere i trakterna av Osby.. 

IMG_3120.JPG

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Hade lite tur där cryssarn är utrustad med spärrar i båda axlar och visst finns det rost på den men är bara ytrost...  så än så länge har jag bara bytt fjädrar och dämpare med en liten höjning på 50mm samt renoverat ett gäng fälgar från en HJ60 och monterat  255-85 16"  Toyo däck..  ..

Samt tostrat ihop en winch fångare ej riktigt färdig har inte riktigt bestämt mig för modell än...

Lite inspirerad av Greg Miller´s bil så byggde jag en kraftig canopy stälning av 40X40X4mm profilrör och sydde ett kapell ...

Bild på den naken.....

_DSC2171.jpg

Edited by Gaup
  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Har börjat med inredning av flaket knåpat dit en extratank på 140 liter ska sen dit med förbruknings batterier . spis samt kylskåp och inte att glömma kem toa.. pratade med lite Islänningar och en sak de inte gillar är sk eko turister som skiter överallt...  

  • Like 6
  • Happy tears 4
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Filip Gustafson said:

Cool kärra!

Rätt så ovanliga i Sverige verkar det som? :)

Jepp fast i Skåne finns de.....  Har inte riktigt listat ut varför folk som bor på slätta och kallar en kulle för berg å ett dike för en älv behöver rusta sig med sådana fordon???  ;)

  • Haha 2
  • Happy tears 2
  • Angry 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
On 31.8.2018 at 1.10, Gaup sade:

Får väl börja från början.. Gjorde tusen mil på min KTM ifjol varav 980 i hällregn...  kom då till den slutsatsen att tak är bra.... Har sen länge velat ta mig till Island igen varken cykeln eller Shrek (BJ42) kändes som kandidater till en sådan resa så jag la ut Shrek (det gröna träskmonstret) på annons ...

bj42 023.JPG

Hmm.. var det inte den som vi såg i Osby!?

 

1694EDF7-0165-4990-A515-7A62D58A883C.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Va på liten tur upp till Stekenjokk i helgen med avstickare till stora Blåsjön På tal om det har ni vägarna förbi där så ta ett besök på restaurang Fjällripan och få er nått äkta Italjenskt  till livs..  riktigt gom jubbe kan jag lova...   Va nysnö på högsta topparna och precis så höst ruskigt som det ska va... med andra ord riktigt mysigt...  :)

_DSC2902.jpg

_DSC2774.jpg

_DSC5433.jpg

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har plåt slagit hela kappelställningen med 2mm alu plåt och lämnat in en förfrågan på isolering funderar på EVA 20mm ...  samt monterat in kylskåpet int för jag har så mycket nytta av det förnst i vår... men det va för stort för att få igenom döra......  :)

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Menar det var en dansk på Nlck.no som gjorde nått liknande. Tror det blir ett våldsamt ljud om du inte får dit någon ljudisolering. 

Bilder? Edit... Såg ju nu...

Edited by Wiberg
Blind...
Link to comment
Share on other sites

Limmat plåten med 3M´s montage tejp samt lite popnuts..  tejpen är 1.6mm tjock och tar bort skramlet som det brukar bli när man monterar plåt på stomme .. men ska isolera upp den med typ liggunderlag mest för komfort både sommar och de två angränsande årstiderna.. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...