Jump to content

Overlanding.nu snöskotersafari


Overlanding.nu snöskoter  

15 members have voted

  1. 1. Är detta intressant?

    • JA
      15
    • NEJ
      0


Recommended Posts

  • Administrators

Detta är en liten check om det finns intresse för en kombinerad Overlanding & Snöskoter en helg i januari 2019.

Körning på oplogade vägar med våra overlanding fordon, vildmarks camp i det fria, 4 timmar snöskotersafari på lördagen.

JA eller NEJ ?

teaser_snowmobile_overlanding.thumb.jpg.a16c3a3c56bcdc09e3505d1c54f7cc06.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, Andreas.E skrev:

Vi arbetar mot 25-27/1 2019

Detta för att inte krascha med eventuellt vinter/sportlov. Eller våran andra vinterträff som kommer senare.

Sweet, då har jag bockat av detta så jag kan lägga in veto när vi ska planlägga jouren :)

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
49 minuter sedan, Øyvind sade:

Dette høres jo veldig morro ut! Blir turen lenger Nord i Sverige enn «vanlig»? 1f601.png 

Ja det blir längre nord, minimum i höjd med Trysil.

Just nu är det en utmaning att få en god pris från uthyrare, vilket visar sig vara ganska så svårt. Men jobbar med saken.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Om det så blir här eller där, spelar ingen roll för mig. Jag kommer då jag har satt av den helgen och sagt till tjejen att hon kan shoppa med mitt kort! ? Hon vet inte att jag var och köpte något idag som tömde det dock! ?

Ledtråd!

Edited by stensth
La till text
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Tjenare!

Varit utan fungerande internet (hemma) i en vecka, så inte varit inne och tittat så mycket. 

Projektet har havererat lite, mest pga att det är svårt att komma till en enighet med vad det skall kosta hos respektive uthyrare. 
Att det kostar är ju självklart, men allt har en smärtgräns  och jag tycker 3000 är i det grövsta laget för en dag, ex soppa.

Jag tar gärna i mot idee´r eller kontakter om någon sitter på bra erbjudande. 

Link to comment
Share on other sites

Något billigare i Sverige. Från 1800.- för en hel dag. Detta är bara ett exempel: Sälens skoter & Motoraktiviteter AB    Just här med 10 fria mil.

Finns fler. Bara att klicka på de olika länkarna: https://www.google.com/search?q=skoter+Lindvallen&rlz=1C1GCEU_svSE821SE821&oq=skoter+Lindvallen&aqs=chrome..69i57j0l5.5023j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 1/5/2019 at 5:49 PM, stensth said:

Något rimligare på Rauland

Men det är ju i närheten av Hardangervidda. Så kanske svårt att få med sig så många svenska intresserade. Ca 3 timmars körning från Oslo.

Det blir vel dårlig med kjøring på oplogade vägar i Norge? 

Forøvrig så er det snødybde på 38cm på Rauland - Vierli og jeg tror ikke det er utsikter til mye snø på en stund.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...