Jump to content

1:a gång med praktisk nytta


CampForCer
 Share

Recommended Posts

Igår en ringde en granne. Han driver firma med flera anställda. Uppenbarligen hade två av hans anställda missuppfattat kombinationen vattensjuk gräsmatta + 2 ton VW-lastbil + 1000kg sand o jord parkerad fyra timmar i vårsolen...  :) 

Han undrade om jag möjligen kunde försöka dra loss gubbarna?  De hade redan suttit där tre timmar nu och försökt vad de kunde, inkl försök att dra loss med hjälp av en Renault Kangoo ?

Det hade gått sådär...

SJÄLVFALLET tänkte jag hjälpa till, dels för att grannen råkar vara fett trevlig, generös och hjälpsam - men även för att jag får leka med bilen :-D 

Körde dit och träffade på dem, sittande i gräsmattan...  Kände sig lite pinsamma och väldigt glada att få hjälp. Hehe

Backade upp framför dem och slängde dragtrossen över min vanliga dragkrok för att FÖRSIKTIGT o sakta försöka mig på att få loss dem. Bilen stod nedsjunken närmare 15cm med alla fyra hjul.

Nu till det roliga, för mig :) 

- Lågväxel

- Låst mitt-diff

- Låst bak-diff

...saaaakta framåt...

Efter några sekunder hade Toyotan enkelt dragit ut dem på gatan igen...  baggis!!  Haha

Kommentarerna...  ”Fan, jag ÄLSKAR Toyota”. ”Jag skall aldrig köpa en annan bil än Toyota”. ”Toyota är de bästa - jag lovar!”

Hahahahaha

Roligt med glada människor :-D

 

...och bör man kom hem fick man höra...  ”Haha - nu hade du kul, va!?”   Sambon visste jag hade roat mig...  hehe

 

7389600E-1C2F-4C77-9310-2BD09530D993.jpeg

567AF81A-4E08-4FEE-AFC8-73993BD9A1E4.jpeg

Edited by CampForCer
  • Like 4
  • Happy tears 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...