Jump to content

Tobias Olsson
 Share

Recommended Posts

Hej!

Nu blir det 2 veckor semester i Juli är tanken. Då ska jag köra upp till familj osv i Umeå, men tänkte då i samma sväng se lite av Sverige på vägen upp.

Start datum är 14e juli.

Det är ca 74mil ifrån Brumunddal till Umeå om man kör raka vägen.
Men det är ju tråkigt då man har ett fint tält på taket möjlighet för att stanna och övernatta lite.

Men då kommer det till er som har lite erfarenhet av detta och kanske har några tips på vart jag kan köra inom.
Jag kan såklart göra avstickare men är väl lite begränsat hur långt av original rutten jag vill avvika. Men det återstår att se, öppen för förslag.

Här är nu min start och stop, några fler platser ska in på denna kartan.

Så har du tips på fina platser, bra fiskeställen, god mat eller kanske bara har en kaffe att bjuda på så säg till.

 

https://drive.google.com/a/ledmyway.no/open?id=14IjpHdS2tWg7E2F4fM4XLaYDsXY&usp=sharing

 

 

Screenshot_20170607-102319.png

Edited by Tobias Olsson
Bild på karta
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Gustav Lantz sade:

Smart idé!

 

Jag planerar liknande (nåja) rutt fast Stockholm till Kebnekaise via inlandet och vildmarksvägen fast sedan via Umeå på returen. 

Kör du Viewranger för planeringen?

Just nu kör jag inget allt av gps utrustning, bara googlemaps egentligen.

Ska kolla lite på viewranger någon dag. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fått mer tips, inlagt ny destination. 

Njupeskär är ett vattenfall i nordvästra Dalarna, som bildats av Njupån. Det är känt som Sveriges högsta vattenfall och omfattar totalt 125 meter, varav 93 meter i ett närmast lodrätt stup.

 

https://www.google.no/maps/place/Njupeskärs+Vattenfall/@61.6367423,12.7144629,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x46690d10a086a9b7:0x67109a63d4bcf342!8m2!3d61.6367423!4d12.7166516

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...