kort introduktion av mig samt bilen.
Jag heter Stefan och bor norr om Stockholm, är småbarns förälder och motor tokig.
Men jag gillar tanken av att se "världen" från förarstolen. Har åkt enduro och motorcross hela livet mer eller mindre, cyklat Mtb klättrat i berg och mycket mera.
Offroad med bil har jag pysslat och pysslar fortfarande med, men just overlanding har jag ingen större erfarenhet av mer än några få vandringar i norra Sverige.
Intresset för just overlanding väcktes när jag för ett par år sen råkade köpa en Defender 110, första sommaren med den vart det 320mil grus genom Västernorrland,Jämtland samt Gästrikland och Dalarna. Men sen vart det bil byte pga familjen, åkte BMW ett tag.
Sen vart suget för stort så det ficka bli en kompromis, alltså en navara d40 2008.
Har ägt bilen lite mer än ett år i skrivande stund.
var in på besiktningen förra hösten och fick en offert (2:à) på spindellederna fram. Vart att beställa nya och då råkade det ramla in en höjning på 3" samt lite grövre däck . Sen vart det som vanligt, det är stört omöjligt att ha en original bil.
tänkte uppdatera med fler bilder på galenskaperna, bilen ser orginal ut men under ytan ruvar en del orginela lösningar.
Tanken med bilen har hela tiden varit att jag skall kunna använda den som "leksak" och transport.
Navaran såldes för 2år sen, sen har allt legat lite på is fram till i början på 2020.
Då ramlade jag över en "riktig bil igen" villhöver begäret vart stort och det vart inhandling.
Objektet för villhöver begäret vart en LC80 vx 94.
Sen vart det inhandling av "sommarstuga" taktält, lådor har byggts i bagaget 100w solcell på tältet med 300AH batteri för förbrukning.
Få se vart det bär iväg, hon tar sig fram bra i skogen med 35" och fulldiffat iaf.