Jump to content

stefan@kangas.se

Basic Member
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

stefan@kangas.se last won the day on October 9 2016

stefan@kangas.se had the most liked content!

About stefan@kangas.se

  • Birthday 09/13/1988

Personal Information

  • Ort
    danderyd
  • Land
    Sverige

Overlanding information

  • Fordon
    Toyota
  • Kommunikation
    27 Mhz
  • Övernattning
    Taktält

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

stefan@kangas.se's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

14

Reputation

  1. 64882770349__873914F6-08A9-4EF8-A052-5A2026C8C361.HEICVart en semester trip med Sambo och avkomma 08land, genom Gästrikland, Gävleborg en sväng genom Värmland och Malung/Sälen. Innan des var det dags att uppdatera med ny kyl samt bättre strömförsörjning. Vart inköp av en Dometic Mcf32 31l fungerar väldigt bra tillsammans med gubbdagis "jula" solcellen på 100W och Ctek D250se. Råkande även svänga in på rusta och köpa balkongmata, "behövde" klä in lådsystemet i bilen. Vart riktigt bra i min mening. Vart en bra resa, 6 nätter 7dagar. Hjortron hittade vi också.. Vid hemkomst kom abstinensen att åka till grottan "AKA garaget", lagade lite rost i främre hörnen på framskärmarna, sen råkade jag bygga en kofångare när ändå svetsen var varm och orginal var avplockad . Mittdelen med fäste byggt i 5mm stål, sen vart det lite malla av wellpapp. Lite bättre frigång på denna. Mitt plåten är löstagbar för att kunna komma åt vinsch samt montera extraljus på ett enkelt sätt. Bockad 4mm med fack verk inbyggt i vingarna, tanken är att montera en vinsch någon gång. Har byggt kofångarn så att den faktiskt är tänkt att vika sig vid en ordentlig smäll, billigare med svets tråd och stål än ny ram på 80:an. Kommer säkert spåra ur igen men men det vart som jag tänkt mig..
  2. kort introduktion av mig samt bilen. Jag heter Stefan och bor norr om Stockholm, är småbarns förälder och motor tokig. Men jag gillar tanken av att se "världen" från förarstolen. Har åkt enduro och motorcross hela livet mer eller mindre, cyklat Mtb klättrat i berg och mycket mera. Offroad med bil har jag pysslat och pysslar fortfarande med, men just overlanding har jag ingen större erfarenhet av mer än några få vandringar i norra Sverige. Intresset för just overlanding väcktes när jag för ett par år sen råkade köpa en Defender 110, första sommaren med den vart det 320mil grus genom Västernorrland,Jämtland samt Gästrikland och Dalarna. Men sen vart det bil byte pga familjen, åkte BMW ett tag. Sen vart suget för stort så det ficka bli en kompromis, alltså en navara d40 2008. Har ägt bilen lite mer än ett år i skrivande stund. var in på besiktningen förra hösten och fick en offert (2:à) på spindellederna fram. Vart att beställa nya och då råkade det ramla in en höjning på 3" samt lite grövre däck . Sen vart det som vanligt, det är stört omöjligt att ha en original bil. tänkte uppdatera med fler bilder på galenskaperna, bilen ser orginal ut men under ytan ruvar en del orginela lösningar. Tanken med bilen har hela tiden varit att jag skall kunna använda den som "leksak" och transport. Navaran såldes för 2år sen, sen har allt legat lite på is fram till i början på 2020. Då ramlade jag över en "riktig bil igen" villhöver begäret vart stort och det vart inhandling. Objektet för villhöver begäret vart en LC80 vx 94. Sen vart det inhandling av "sommarstuga" taktält, lådor har byggts i bagaget 100w solcell på tältet med 300AH batteri för förbrukning. Få se vart det bär iväg, hon tar sig fram bra i skogen med 35" och fulldiffat iaf.
×
×
  • Create New...