Jump to content

Bilvård - tvätt, lack och foliering


CampForCer
 Share

Recommended Posts

Startar upp en tråd om bilvård, utanför det vi oftast diskuterar (mekaniska saker :) )

Det finns en hel del att tänka på vid rengöring av bilen, lack och annat. Jag är inte expert på området, men tänkte dela med mig av goda erfarenheter jag skaffat på sistone.

Tvätta bil med avfettning, det har nog alla gjort. Likaså använt skinn o trasor för torkning - men hur bra har det verkligen blivit?

Jag snubblade på en bilvårds-kille på ”tuben” och tycker han har många goda råd och tips.

Länkar några videos nedan, med relevant innehåll. Hur som helst är jag extremt nöjd med både vad jag köpte och med resultatet. Med dessa (eller andra liknande så klart) löses allt upp och man behöver inte gnugga något. Super!

Två av dessa medel spädes 1:100 resp 1:50 så de räcker hur länge som helst. Finns mindre flaskor att köpa med...

Själv köpte jag fyra produkter från Pingens.se. Vad jag kan säga om dessa är: ÖVERLÄGSNA allt man hittar på macken och de vanliga bilvårdsfirmorna. Nedan är de jag beställde.

37CF75F4-9A87-4800-8499-9972B172024B.thumb.jpeg.93ffdd57cf2b9471f4ec3094fbb35841.jpeg

E04FFB8F-10C7-48E8-9C3D-D2904D041C70.thumb.jpeg.30ad17c5d5d1e38389f9745d7e932883.jpeg

Referenser till hur o varför man använder dessa fyra produkter.

Länkar ”Gör det med RW”

Avfettning och flygrost

 

Pingens produkter

 

Rengöring av dörröppningar mm

 

 

  • Like 3
  • OMG 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...