Jump to content

DAB spøkelse


haakonbs
 Share

Recommended Posts

Norge har jo bestemt seg nok en gang for å ikke være en del av resten av verden og stenger jo som kjent FM nettet.. Da får jeg et problem. Jeg liker radio, og så vet jeg at lokal radio fortsatt skal sende på FM, men jeg hører ofte på NRK.

Jeg har ca 3 valg: Kjøpe et adapter til den radioen jeg har. Kjøpe en ny spiller ala denne: http://www.ebay.com/itm/7-2Din-Quad-Core-Android-5-1-Car-Radio-GPS-OBD2-3G-DAB-Mirror-Link-1080P-Stereo-/272326785081?hash=item3f67f0f839%3Ag%3AFcUAAOSwdzVXpVd6&vxp=mtr    eller streame radio fra tlf/nettbrett.

Adapter er grisekjedelig egentlig :) En sånn spiller som jeg har linket til vil kunne gi meg dab, ryggekamera, app's med kart osv, men jeg er litt usikker på kvaliten. En Ipad feks vil jo også gi meg større skjerm og denne kan brukes til andre ting, men jeg er usikker på om det er god nok mobildatadekning rundt omkring.

Noen andre synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

HURRA for de folkevalgte :(

Er nok flere enn deg som kommer til å mangle radio i bil @haakonbsnår de stenger FM nettet.

I min er det ikke bare bare å slenge inn en DAB løsning heller, da Toyota ikke har klargjort for mye på forhånd. (Men lite visste vel de om Norge sin FM slukking...)

Selv om det nå visstnok skal finnes en løsning, som blir skjult, så tror jeg at jeg kommer til å gå for et adapter. Enkelt, men stygt og enda en ting som blir montert åpent i dagen...

DOG, jeg lurer på om disse adapter løsningene vil fungere når FM nettet stenges? Har skjønt at adapterne sende Digitalt via en ledig FM kanal???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...