Jag har funderat mycket på detta. De nya däcken är 245/70-16, det känns som bilen blev lite högre, kanske bara för att de hade mycket bättre däckmönster? Eller hur mäter man storleken, inkl däckmönstret? Hur som helst, den blev lite högre (tror jag )
En höjning behövs ändå, speciellt min bil har nedsjunkna fjädrar enligt verkstad. Det finns många kit som karosshöjer, om det menas med en kloss man sätter mellan fjäder och fjärderbenstorn? Finns varianter som bara höjer där, men också som höjer på flera ställen i bakvagnen. Bilen ska snart besiktigas, tänkte fråga då hur de ställer sig till det. Det är den billigaste lösningen. Har också funderat på fjädrar, +30 eller +45 (ironman tror jag de hette). Eftersom bilen redan är nedsjunken, kanske ytterligare +10 där?
Har inte bestämt mig hur det blir, kanske båda? De bör ju göras samtidigt i så fall, underlättar ju. Första steget blir att fråga på besiktningen, målet är att ha gjort något innan säsongen börjar nästa år.
Har också funderat på hur mycket man ska lägga på att förbättra, det finns ju alltid ett nytt hinder man inte kommer över höjning blir det iaf, men efter det?