Jump to content

Behöver tips på vägar/trails i Södermanlands eller Västmanlands län


016
 Share

Recommended Posts

Är sugen på att komma ut och testa Vitaran innan sommarens utflykter, så jag tänkte kolla om det är någon här som kan tipsa om bra vägar/trails i Södermanlands eller Västmanlands län för enklare dags- eller helgturer?

Edited by K.I.S.A
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Viktor Westergren said:

Kalklinbanan (som nu till större delen är riven) är en fin softtrail med inslag av grusväg. Forsby - Köping :) 

Grymt bra tips! Att jag inte tänkt på det tidigare. Tusen tack! :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I området som jag nämner ovan har väl inga super-spots. Letar fortfarande efter det där stället där man får vara ifred och campa nära vatten. Det är väldigt många grusvägar i området, många vägar som är skyltade "Hinder kan förekomma". Vintertid är det många vägar som inte plogas. Jag har bara varit där på vinter, vår och höst, har aldrig stött på några människor och sällan mött några bilar. Fördelen för mig är ju att det är vildmark 30 minuter hemifrån (Västerås). Har många strandhugg kvar att kolla upp i området, speciellt 

Badplatser finns här:

Allmän, Badplats, Fin spot där man kan ställa bilen intill vattnet. Eldstad och strand men nära väg. Kan förmoda att det är en del folk där när det är bra väder på sommaren.

Lite ruffig och öde badplats, camping förbjuden. Vändplan söderut på samma väg som skulle funka att ställa upp tält på. 

Om man behöver övertyga familjen att följa med så gör man ett stopp på Färna Herrgård och kör Afternoon Tea. 

Skicka PM så kan jag dela en karta

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...