Jump to content

Min Land Cruiser AT200


Ulv
 Share

Recommended Posts

Jeg får presentere min bil.

2008 modell Land cruiser 200 v8 diesel bygget om til Arctic Truck 35".Har eid bilen i vel et år,ble kjøpt som varebil og siden bygget om til personbil.Bilen brukes bare til lengere kjøre turer og på sikt skikkelige overland turer.

Bilen trenger selvfølgelig noe oppgraderinger og evt utstyr for å bli en skikkelig tur bil.Ønsker i utgangspunktet å holde bilen så clean som mulig og heller satse på en type offroad-camping henger i stedet for for mye dill dall på bilen som snorkel tak grind etc..

Kommer til å bruke vanlig telt inntil jeg får råd til et tak telt eller en offroad camper.

Har planer om..

-skid plates

-vinsj

-radio

 

 

 

 

 

 

 

image.jpeg

Edited by Ulv
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Utgångspunten finns det iallafall inget att säga om Jan :). Får lite rysningar när den motorn mullrar till.

Jag menar ju att det är viktigare att komma sig på tur än vänta till " allt " är på plats - precis så som du tänker. 

Håper vi får till en tur ilag inom kort.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ryddet i litt rot i garasjen i dag å fant en cb radio jeg hadde glemt! utfordringen blir er å finne plassering til radioen inne i bilen og ikke minst til antennen. Noen som har noen tips??

Skulle kanskje skaffet meg en slik radio jeg hadde i forrige bil, med separat display. Litt enklere å plassere..

image.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Om du kollar kanten på frontvinduet Jan, på både 100a och 120 så går det nästan som en kabelkanal längs med frontruten. Perfekt att gömma kablage till taket. Vi kan ju hoppas att det är likadant på 200an.

Montering av radion i bilen blir värre. Finns det plats längs mittkonsollen? Borrelås funkar som fjell - finns riktigt starka på marknaden.

Link to comment
Share on other sites

Det nærmer seg lang helg og en liten tur. Blir første overlanding med denne bilen.Det meste er pakket og klart. Bare mat som mangler. Ser frem til litt kvalitets tid!  Kommer tilbake med bilder og rapport..

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Holder på å montere cb radio,12v uttak i bagasje rom og brann slukker i Landcruiseren i dag.

Kjøpte en kompakt radio som er montert under passasjer setet,magnetfot antenne siden jeg ikke har rack eller vil borre hull noen plass. Har trekkt inn strøm i kupeen til radio og 12v uttak i bagasje rom og 2stk 12v utak til 2sete rad til barna.

Er spent på radioen, 2meter antenne pisk! Skulle gi 10-12 km rekkevidde.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Om nu bilen skulle rulla på vänster sida eller halkat in i ett träd och börja brinna. Hur får du då tag på din brandsläckare?? Jag har mina på Höger och vänster C-stolpe.

Har varit med om att en bil börjat brinna och elpumpen sprutade bensin på elden och elfläkten blåste på elden, föraren var skakad sån han stängde inte av motorn. Som tur var hade bilen en utvändig batteribrytare som jag kunde stänga av bilen och elden slutade. Därför är en utvändig batteribrytare en säkerhet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

det kan du si munken,men det var den enste plassen jeg kunne akseptere..skal montere et last gitter baki så kanskje de ender opp der . Har ingen planer om å gå på taket med det første!

Link to comment
Share on other sites

Etter offroad turen (full  voksen 4x4) så må jeg si meg fornøyd med bilens terreng egenskaper med tanke på størrelse og vekt.Stoppet på vekten hjemover og klokket inn 3360kg!  Endte opp med et snittforbruk hjem på 1.17 på mila, ikke verst det med tanke på vekt,luft motstand og V8er.  

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...