Jump to content

CSSGTs 2016 Outback


CSSGT
 Share

Recommended Posts

Hei!

Min Subaru Outback 2016 valgte jeg ut i fra 2 kriterier egentlig:

  1. Den er veldig komfortabel og allright å kjøre, med alle moderne "necessities" som adaptiv cruise-control etc og fungerer storveis som familiebil.
  2. Med 20 cm bakkeklaring og et veldig kapabelt 4x4 system kan man si at der den ikke kommer seg frem har jeg ikke lov til å kjøre uansett :)
  3. Ok, 3 kriterier: jeg har ingen store off-road ambisjoner med gjørmebad på Wolfroad og liknende heller...

Jeg hentet den hos Birger N. Haug i Follo i går, og har ikke modifisert noe spesielt enda, annet enn å bytte ut standard-dekkene med Yokohama Geolandar A/T-S dekk i dimensjon 235/65 R17. De er mer komfortable, gir nok bedre grep i gjørme og dritt, og ser så klart litt barskere ut :)

2.5l bensinmotor, 175 hester. Ingen racerbil, men ikke helt en sinke heller :)

Etter hvert er det sikkert ok å sette på en skid-plate under motor og evt diff bak.

Og så må jeg få på plass en radio.

Har vurdert det dit at taktelt er veldig dyrt og tar alt for stor plass, men viktigst av alt: Det kan ikke brukes til så mye annet enn å sove i..
Jeg gikk til innkjøp av et Holmeslet Explorer telt, som har ståhøyde inne og har plass til å ta med stoler og bord inn slik at man kan bo komfortabelt når været ikke oppfordrer til å sitte ute :)


Gleder meg til søndag og en recon-tur med @Wiberg

2016-04-21 17.35.49.jpg

2016-04-22 11.37.00.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...