Jump to content

Furtebua


bvetvik
 Share

Recommended Posts

Så, etter å ha vært medlem her i over ett år, er det vel kanskje på høy tid å introdusere seg selv.... men hva skal man fortelle.

Jeg har nok altid vært en «overlander», bare ukjent med begrepet. Har siden 2008 hatt Land Cruiser, først en LJ70 fra 1986 som jeg vel i grunn har løsnet hver en skrue på. Og etter familieeforøkelse for noen år siden, ble det behov for mer enn 2 seter, og valget falt da på en LC 120.

Siden dette er en garasjetåd, er det kanskje på plass med en litt dypere beskrivelse av bilparken.. 

1986 LC LJ70

  • Kjøpt inn som «billigste» land cruiser på finn.no i 2008, til den nette sun for 18 000,- En total rustbøtte, ikke eu-godkjent på mange år og i grunn veldig sliten. Det første året bestod derfor primært i rustsveising og platebanking, full mekanisk gjennomgang +++
  • Gammel Land Cruiser er omtrent som å ha en gammel sjark, altids noe som bør gjøres..... men starter og går uansett hva. Derfor er det jo altids noe å ta tak i. Desverre strekker ikke tiden som småbarnsfar til for å gjøre det som gjøres må, og bilen har gått litt for lut og kaldt vann. Trøsten er at bilen står tørt, og får seg en liten svingom i ny og ne. 
  • Bilen er holdt orginal og eneste «modifikasjon» er BFG mud terrain i str 31". Planen er på sikt å pimpe den litt, men det får vente til junior er litt eldre. Et slags far-sønn prosjekt kanskje?

2007 LC120 «Prado» 

  • Familiebilen, med plass til barnevogn og bleier.. Kjøpt lokalt, i litt sliten forfatning, ferdig bulka og klar for tur. Tidligere eier brukte bilen slik den skal brukes, og det har jo satt sine spor kosmetisk. Men han var lojal toyota entusiast og sparte ikke på service og vedlikehold. 
  • Av «modifikasjoner kan det nevnes: OME 2", Asfir aluminiums skid plater under det hele, Yakima platform P takgrind, selvbygde skuffer i bagasjerommet og sikkert noe jeg glemmer i farta.

Til slutt, kanskje det mest spennende.. Jeg har et pågående prosjekt, en «turhenger», som etter planen skal bli familiens følgesvenn på fremtidige utflukter. Mer om dette etterhvert :)

 

  • Like 5
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...