Jump to content

Liten rapport ifra en weekend tur på Vestlandet


Ulv
 Share

Recommended Posts

Jeg får prøve meg på å skrive en liten rapport ifra min siste utflukt. Jeg er ikke særlig flink til å skrive eller å ta bilder så dere får ta det som det er..

Var nylig på min første Overlanding med 200n. Etter at en kompis hadde vert på en motorsykkel tur og funnet et område som måtte utforskes nærmere så bestemte vi oss for å ta en weekend tur så vi tilpasset offroad hengeren til kompisen (Jan) til 200n min , pakket nødvendig stasj,kano,fiske utstyr mm å satte avgårde. Vi hadde ikke forhånds bestemt hvor vi skulle campe men bare hvor vi skulle kjøre. 

Kjøre turen tok  ca 3timer ,150km ca.

Etter 2.5times så begynte se etter en plass å slå leir for kvelden, men vi fant så mangen fine plasser at vi ble litt usikker. Så vi endte med å kjøre litt til og litt til. Vi hadde noen kriterier selvfølgelig, nærheten av vann eller elv og litt tumle plass siden vi hadde med oss min sønn  6år.

 

Til slutt kom vi til enden av en stort vann, fant en traktor vei ned til vannet og fulgte denne. Vi endte opp på en flott Stein strand. Vi gikk ut og tittet litt rundt og fant ut at om vi kjørte ca 100meter langs stranden mot en elve munning så kom vi til en riktig fin plass å slå leir.Her var det store mengder med driv ved i fjæra og kjempe flott utsikt. En nydelig plass med andre ord!

Planen va å reise videre dagen etter med det var så fint der at vi ble i to netter. Det ble bål benning ifra morgen til seint på natt.

Startet dagen med å fyre opp bål, lage egg og bacon til frokost for så å lage koke kaffe på bålet.

Guttungen trengte liten oppvartning,han fikk på seg rednings vest og tolle kniv og da lot jeg han utforske litt for seg selv.Han fikk seg en radio styrt båt ifra Biltema som jeg hadde handlet med i tilfelle han skulle skjede seg.Den tok jeg frem til slutt uten at han trengte den, var vel egentlig litt lysten på å prøve den selv..hehe. Han stor koste seg med spikking, borg bygging av stein og båt kjøring samt kano padling.

Vi fisket litt men vi måtte spise medbragt. Fikk noen napp men fikk de ikke opp..

Først om søndagen pakket vi og kjørte videre så langt vi kom, for uansett hvor vi kjørte opp i fjell heimen så endte vi opp i stengte veier pga snø. Vi fant flere flotte plasser jeg kommer til å ta turen til ved senere anledninger..

Dette ble vel egentlig mere en camping tur enn ovelanding, men du verden så flott vi hadde det! Vi var heldig med været og omgivelsene!image.pngimage.pngimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

image.jpegimage.jpegen hilsen til Svenskene ifra norbaggarna!image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeggras i propellenimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

 

Edited by Ulv
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...