Jump to content

Test Kina dieselvärmare mot Webasto


CampForCer
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg to slike china brennere og begge er bedre en hva jeg egentlig forventet til den prisen. Den jeg har brukt mest, er den som er montert i jeepen. Å eneste problem jeg har hatt med den er at hvis det er for lav spenning på bil batteriet vil den ikke starte. Den kostet ca 1400kr å skulle jeg kjøpt tilsvarende fra webasto måtte jeg nok lagt på en null til. 
Den videoen blir jo også litt feil, der sammenligner de jo en webasto bensin brenner og en china diesel brenner. 

  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

Jag tror att man får använda sig av formeln:
Hänger mitt liv på det => det får kosta vad det behöver kosta. 
Bekvämlighet/roligt att ha => dagens budget får råda. 

Bara att inse att kvalitet kostar, därmed inte sagt att inte lågprisvarianterna alla är dåliga, men man kan nog få väldigt varierande hållbarhet, har man tur fungerar det hur bra som helst, men man kan även få motsatsen.

För att kasta lite sten, kolla Teslas slutkontroll av bilarna, den är nog inte så vansinnigt noggrann med tanke på diverse Youtube filmer osv, medan Porsche ägnar extremt mycket tid på slutkontroll av bilarna innan de går ut till kund.

Dvs du kan få en Tesla som fungerar perfekt från dag ett med raka och fina mellanrum mellan plåtarna osv osv, medan en Porsche är nästintill garanterat perfekt när den kommer till slutkund (och är den inte det så lär det åtgärdas extremt snabbt, till skillnad från det andra märket ;) ). 

Är varken förstaköpare av varken Tesla eller Porsche, har bara tagit dem som exempel som jag tror de flesta kan relatera till.

Insåg just att jag inte tittat på filmen eller kommer köpa en sådan här sak inom närmaste överskådlig tid, hade tydligen lite synpunkter ändå ... 😜

  • Like 1
  • Haha 2
  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...