Jump to content

Jeep Grand Cherokee WK2


Robert K
 Share

Recommended Posts

Hejsan på er! 

Jag undrar om det finns några WK2 ägare i detta forum och om så är fallet, har ni moddat dem något? Finns ju en hel del kit i USA och Australien men verkar fortfarande vara en för "ny" bil för att det ska finnas så mycket utrustning här i Europa. Eller är det bara jag som inte har hittat rätt? Min drömbild vore att få till bilen typ som de har i under denna youtube länk nedan. :)

Väldigt stilrent och vad det verkar proffsigt. Men självklart dyrt och kanske inte värt besväret. Ja som sagt finns det några Wk2 ägare i detta forum och hur går era tankar?

 

  • Like 1
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Robert K said:

Hejsan på er! 

Jag undrar om det finns några WK2 ägare i detta forum och om så är fallet, har ni moddat dem något? Finns ju en hel del kit i USA och Australien men verkar fortfarande vara en för "ny" bil för att det ska finnas så mycket utrustning här i Europa. Eller är det bara jag som inte har hittat rätt? Min drömbild vore att få till bilen typ som de har i under denna youtube länk nedan. :)

Väldigt stilrent och vad det verkar proffsigt. Men självklart dyrt och kanske inte värt besväret. Ja som sagt finns det några Wk2 ägare i detta forum och hur går era tankar?

 

Jeg kiggede på WK2 da jeg skulle købe bil fornyligt, vær opmærksom på at der findes flere forskellige 4wd systemer på en WK2 og entry modellen er ikke særlig god i terræn (kun traction control, ingen difflocks eller low range). De første årgange skulle have en del elektronik fejl med computerbokse der skal udskiftes. Men de senere modeller skulle være bedre.

Det er nogle lækre biler!

Edited by Prodigy
Link to comment
Share on other sites

Tack för svar @Prodigy
Bilen har jag redan och är nöjd än så länge. :) Har en Overland och den är utrustad med Quadra lift, lågväxel och jag kan låsa diffen bak. Markfrigången skulle kunna fått varit något högre.  Köpte nyligen 285/60R18 118/115H Blackbear AT2 3PMSF blev faktiskt riktigt bra. Spännande och se hur de ter sig i snö. 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/22/2020 at 3:53 AM, Lars 9k said:

Hej @Robert K!

Ser att du varit medlem länge men välkommen med din garagetråd.

Jag tror inte här är någon annan WK2 just nu men @Per Pettersson hade en tidigare men det har du kanske koll på?

 

Strålande tack för tipset @Lars 9k, ska spana in Pettsons projekt. 

Längtar verkligen efter att denna skitpandemi försvinner och att det kommer igång lite overlanding, så att man får ta med Jeepen på lite resor, 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...