Jump to content

Karemort
 Share

Recommended Posts

Kåre's Ssangyong Rexton 

 
2003 Ssangyong Rexton RX290 modifisert av Fjallasport
 
Etter lenge å hatt lyst på et kjøretøy til terengkjøring og turer litt utenfor asfaltveiene. Som ikke kostet så mye, og som jeg turte og bryte ut i skauen.
Fant bilen på finn en uke før jeg skulle på en 4 ukers ferie til USA i 2015, nølte og fikk ikke tid til mog dra til Otta for og se på den. Ukene i USA gikk og var stadig på finn og sjekket... Hmmm fortsatt ikke solgt når jeg kom hjem.
Må vel nevne at den var til salgs med trolig defekt topp pakning, men med muloghet for sprukket topp og det som værre er.
Uansett tok sjansen og gjorde en god deal med han og kjøpte den usett med de eventuelle feiler som var på den. Det positive var at det var en ny girkasse på den(noe trøst)
Fikk avtalt henting av en som driver med biltransport, så var det bare og vente spent noen dager før den ble levert... ( ja kona var noe skeptisk til dette)
Bilen ankom og jeg og junior kastet oss over...... Og heldigvis var det bare topp pakningen, så noen få tusen lapper og en en ukes med kvelds skruing malte motoren fint igjen.
I ettertid har jeg byttet fjærer bak som løftet den ytterlige 50mm, ledbjelke på taket og ryggekamera.
Neste store er taktelt..... Får se hva sommeren bringer

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edited by Karemort
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...