Jump to content

Min minihusbil.


Guest munkensbilder
 Share

Recommended Posts

Guest munkensbilder

Detta kanske inte har så mycket med Jeep och Overlanding att göra men ett sätt att förmedla idéer hur man enkelt kan bygga om en vardagsbil till äventyrsbil.

Har sedan 30år haft både Jeep och husbil. Jobbat Sverige runt och levt i mina fordon på byggarbetsplatser. Jag har inge intresse av att ha det finaste och dyraste utan har något som jag har råd med och kan missta utan att gråta. Min stora husbil bara står och står för jag har inte intresse av att åka till Öland och sola i 4veckor mm. Idag är det äventyr och vandring som gäller kombinerat med bergsklättring. Därför åker jag till Norge 2-3 ggr om året och gör detta. Som företagare kan jag endast vara borta en vecka i taget och vill därför ha en mindre och enklare bil/boende. Har 2st firmabilar och den lilla har ingen fast inredning då jag även har den som minisemesterbil. På 80-90 talet levde jag på att bygga husbilar och byggde 11st. Här kommer en länk till hur jag på mindre en timme bygger om min lilla Renault Master till en väl fungerande husbil. Förutom mikro och omformare som alltid sitter i gick hela inredningen på 5500kr att bygga. Den har allt utom varmvatten vilket jag saknar efter en hel dags vandring i fjällen men eftersom det är luftvärmare så vet jag inte hur jag skall lösa det. Har heller ingen lust att sätta in en värmeväxlare till den extra motorvärmaren. Den 16Juni byggs den om till minihusbil och vi åker  till Norge för att vandra igen.

http://munkensbilder.se/minihusbil/minibuss.htm

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...