Jump to content

Så här använder du GPX filer från oss i ViewRanger


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Dom flesta av er har säkert klurat ut hur man hämtar och får in GPX spår på sin surfplatta/nettbrett.

  • Du måste först hämta ner spåren (gpx filen) som du önskar använda från Overlanding.nu.
  • Denna skall sedan importeras via PC/Mac till ditt område inne på ViewRanger.com
  • Så synkroniserar du via ViewRanger app´n på din surfplatta.

Jag skall under sommaren göra förklaringen lite bättre och enklare ;)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hej håller på att försöka lära mej detta, både att få dem på datorn , men viktigaste att ha dem i min Note 4. 

Blir inte riktigt klok på hur jag skall göra, har laddat ner  ViewRanger på Note 4an, men om jag fattar rätt så är det bara att börja köpa del för del igen, eller frilufts kartan för typ 750 kr. 

måste jag det för att börja använda och se era trax eller är jag på fel program och provar.

till datorn valde det http://file.org/extension/gpx för att öppna GPX filer, men det var nog bara något skräp jag kom till.

Tar gärna tips på hur jag skall få ordning på det, vill inte köpa kartor om det är fel program och jag ej har nytta av det, Har redan köpt halva sverige och delar av Norge i Map App Topo 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

det finns ett program som heter gpx konverter till kml https://gpx2kml.com/

Ladda hem maps.me finns i play store, ett kart program klara kml filer.

 poi viewer kan du ladda hem till datorn för att titta kml filler på också

ladda ner gpx filen till datorn du vill konvertera öppna sidan här ovan för ladda sen upp gpx filen och konvertera den och spara ner den sen starta maps.me eller google earth  eller poi viewer och ladda upp filen i kartan. det blir inte riktig 100 % men man ser resvägen, ska kollar mera sen, såg en film på youtub hur man gör wiewpoint i google earth.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...