Jump to content

Archoil produkter


macivar
 Share

Recommended Posts

Er det noen her inne på overlanding.nu som har prøvd og/eller jevnlig bruker Archoil AR6200 diesel/bensin additiv på sine biler? I så fall, hva kan dere fortelle om dette produktet?

Jeg har blitt oppfordret av en Landcruiser kompis om å prøve dette, men det er vanskelig å få tak på i Norge. Men jeg vet at det skal være betraktelig enklere i Sverige...???

Er det noen av den svenske delen av Overlanding.nu som vet om dette er hyllevare i Sverige, og eventuelt kan tipse meg om steder på vei til f.eks Torsby, Charlottenberg, Tøcksfors hvor jeg kan kjøpe dette, når jeg kommer fra Norske siden?

 

http://www.archoil.se

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

På Google er det mye bra å finne om Archoil :) Men selvfølgelig også noen mindre gode ... ;)

Det skal dog sies @Wiberg, at vår kjære Andreas har nå begynt å bruke Archoil, og det med visstnok veldig gode resultater... ? Men, nå har det seg jo slik at jeg alltid er nysgjerrig på andre sine erfaringer, og derfor tenkte jeg at det kanskje var noen av @overlanding.nu sine svenske medlemmer som kanskje hadde noen innspill og/eller tips, siden Archoil er enklere å kjøpe over disk i Sverige (kontra Norge hvor dette ikke selges over disk).... :)

Men da spørs det om jeg ikke må handle på eBay og teste ut sjøl ;)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Tilsatsen är främst för att hålla insug och spridare rena ( tror jag ). D4D motorn i LC120 är onödigt känslig för orenheter i insug och spridare med rätt katastrofala följder om man struntar i det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Etter hva Andreas (på NLCK.no) sier så er det slik @Wiberg sier. 

Først og fremst er denne tilsetningen med på å gjøre dieselen renere, ved å løse opp all bio-tilsetning slik at det blir en renere forbrenning, med det resultat at motor/dyser fungerer bedre. Det skal visstnok også bidra til at evt koksavleiringer i innsug/EGR holder seg mykere, og dermed ikke like lett blir med inn og tetter dyser med små partikler.

Men ja, Archoil bidrar visst også til at forbruk blir penere :)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...