Jump to content

Verksted tips, ombygging av aksling


MagnusM
 Share

Recommended Posts

Hei.

Har tenkt litt på å skifte kronhjul og pinjong for å få annen utveksling i bilen.

I tillegg montere inn sperre på front aksling når alt åpnes uansett.

Er det noen som har tips om noen verksteder som påtar seg slikt arbeid?

Om det er i Norge, Sverige, Danmark, eller Polen spiller ikke så stor rolle. Kvalitet på utført arbeid henger også høgere enn pris.

Bilen det er snakk om er en 06mod Nissan patrol y61.

 

På forhånd takk.

Mvh Magnus.

Link to comment
Share on other sites

Jag har använt verkstad Ligger i Vårgårda i Sverige.

Dessa gjorde ett bra arbete. Jag bytte till 5,42:1 och monterade samtidigt en ARB i framaxeln. Det finns säkert andra alternativ också men dessa var rimliga. Tror jag betalade runt 6000kr. Pris för ARB spärr kom i tillägg. Då kom jag med lösa diffar, det vill säga att jag demonterade från bilen och satte tillbaka själv. Det är ett enkelt arbete, men som tar tid. Det är väl därför AT tar runt 20 000kr per axel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, stensth skrev:

Jag har använt verkstad Ligger i Vårgårda i Sverige.

Dessa gjorde ett bra arbete. Jag bytte till 5,42:1 och monterade samtidigt en ARB i framaxeln. Det finns säkert andra alternativ också men dessa var rimliga. Tror jag betalade runt 6000kr. Pris för ARB spärr kom i tillägg. Då kom jag med lösa diffar, det vill säga att jag demonterade från bilen och satte tillbaka själv. Det är ett enkelt arbete, men som tar tid. Det är väl därför AT tar runt 20 000kr per axel.

Takk for svar.

Funker utvekslingen bra til din dekk dimensjon?

Kjøpte du kronhjul, pinjong, pakning og lagersats rett fra verkstedet. Eller gå du de alle deler så bygget de Lego?

Hvor kjøpte du eventuelt deler, ser at euro4x4 har flere utvekslingen.

Byttet du også stikkakslinger og cv ledd ++ når du først var igang?

Kommer for det meste til å kjøre med 315/75/r16 eller 35/12,5 , og er ute etter noe med litt mere drag enn orginal i lav fart. 5,125 gir vell tilnærmet original om en setter på 37tommere.

 

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte utväxling från fjallasport på Island.

Lager och packningar köpte jag från Australien då det på den tiden var billigast.

Så jag körde bara dit med lösa diffar, arb spärr och utväxling, så bytte dom.

Jag bytte inte drivaxlar eller cv då det var i bra skick. Jag har inte kvar den bilen, men tanken var att den skulle gå på 44"

5,42:1 på 35" blir för mycket tycker jag. 5,125:1 är ett bättre val!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...