Jump to content

Låna/hyra taktält v. 31-33, 2 vux, 1 barn


Jonas Andersson
 Share

Recommended Posts

Det blir tre veckor ner i Frankrike i sommar. Som rubriken antyder är jag ute efter att låna eller hyra ett taktält under vecka 31 t.o.m. vecka 33. Vi är två vuxna och ett barn. Gärna någonstans i Götaland. Åker inte till Jokkmokk för att hämta ett. 8) Sticker iväg tidigast lördagen innan vecka 31 och tillbaka senast söndagen vecka 33.

Annars blir det nog inköp av ett popup marktält...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hämtade nya tältet på posten igår. Uppgraderar från ett tvåmans fjälltält modell 1958 och ett betydligt modernare tvåmans Fjällräven fjälltält, som jag inte kommer ihåg modellen på just nu. Nu blir det istället ett tremanna popup där hela familjen får plats. Tänker mig att jag ska vinna tid i uppsättning och nedtagning. Allt för att få det smidigt. Det är också stort nog för att smidigt kunna laga mat i det om det är pissväder. Så länge grabben 8 år är med på turerna så får det bli detta. Men annars är jag mer för lite mindre tält. Får nog bli en puppa eller ett litet snabbt två manna till andra turer. Sen finns ju Fjällräven tältet kvar. Det går också riktigt snabbt att resa.

2 seconds 3 XL Fresh&Black Quechua: https://www.decathlon.se/2-seconds-3-xl-freshblack-id_8492484.htmldär hela

big_a6a9c2a9-91e3-4d27-bf9f-aceb92c26c1f.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...