Jump to content

Seicane - 1024*600 Android EEP Wrangler Bluetooth GPS Radio Car stereo (Varning / Warning)


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Det är inte ofta jag går ut med en varning för produkter, eller företag, men detta är en sådan post.
Jag skriver den mest för att andra skall slippa använda pengar på något liknande. 

(For English readers use Google translate. The translation is hardly perfect, but nor are the answers from Seicane, so you´r used to it)

B17B1E6D-A7CB-4396-8A7A-4B4FFF0CE838.thumb.jpeg.216f294a56d5e7930d756f021644e8d6.jpeg

Egentligen hade jag hoppas på att skriva en test (review) av radio/navigationsenheten jag monterade i min Jeep, och kanske jag gör det också. Men hur som haver så sitter den inte längre monterad. Orsakerna kommer här:

https://www.seicane.com

  • Fick aldrig något ljud ut från andra app´r än radio.
  • Helt omöjlig att göra något med operativsystemet (Androide) då enheten verkar låst av Seicane. Allt av diagnostik verktyg ger CTD.
  • Uppdatera systemet går inte, även om du följer anvisningar från Seicane. I tillägg stämmer inte manualen eller anvisningar från support avdelningen med versionen som är installerad.
  • Support avdelningen är HELT frånvarande. När dom svarar på mail är det bara svada, eller helt obegripliga sättningar som inte har något med min fråga att göra.
  • Operativsystemet (Seicane/Android) innehåller många buggar. Speciellt på ljuddelen av enheten. EQ tror in i mellan att vänster är höger, och tvärt om. Ibland droppar den bakhögtalarna helt.
  • Dålig passform mellan dom delarna av instrumentpanelen som Seicane levererar, och Jeep´s standard.

Men den största orsaken till varför enheten åker ut, är frånvaron av ljud, samt en support avdelning som inte existerar! 
Riktigt trist då möjligheterna hade varit många med allt i en enhet och intergrerad med bilen.

På internet är det många som fått det till att fungera utan problem. Men för mig, och flera andra fungerar det absolut inte, och alla med liknande symptomer

-------

Uppdatering 14/10 2018 (Enheten blev köpt i Juni, så det har inte gått fort här)

Nu vet vi vad som är felet med att enheten eller enheterna inte fungerar som dom skall i min bil. Felet ligger en plats i den version av Can-Bus som levereras med spelare, då dessa fungerade med CAN-BUS for Wrangler. Så då tänker man att det ville varit en relativt enkel sak att få bytt, men nej. Jag har skickat otaliga brev till företaget och får fortfarande en massa "random" svar som är kört genom google-translate. 

Så då gjorde jag saken enkel och skickade över två bilder till support tillsammans med ett mycket tydligt och enkel mail. En på vad jag har, och vad som inte fungerar. Samt en på vad jag måste ha för att få den till att fungera (minus lite snabbt på tagentbordet i det engelska ordet "the", men tror inte det står om det.)

41500615_2005621092833961_864487654379487232_n.thumb.jpg.f05adbf7e2f527d13f7fb498c8963606.jpg41489482_544347149369952_550121109446459392_n.thumb.jpg.706a7ba1390c409370b6893a1d6b82df.jpg

Man skulle då tro att det var ganska rätt fram eller hur? 
Jodå, svar kom från Kina efter en vecka, vi skickar en ny med posten... och med posten kom en styck!

IMG_0978.thumb.jpg.93ece5cc6c3906fe07b5961644cee399.jpg

... o yes... precis den samma som jag hade, och som jag INTE skulle ha. Det är så svårt att göra rätt.

Så summan av det hela. Köp INTE radio från Seicane, det är bara inte värt det. Visst, det kan hända att just din radio fungerar i din bil, men jag hade inte tagit chansen på det.

 

  • Sad 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...