Jump to content

Kovea Cupid gassovn


Spoon
 Share

Recommended Posts

Jeg kom over en test av en søt liten gassovn på Expedition Portal. https://expeditionportal.com/gear-bag-february/

Fristelsen ble for stor så ovn ble kjøpt på Ebay. Det tok en måned før ovnen kom fra Korea. Jeg har kun fått testet litt hjemme, men har stor tro på at dette kan gjøre kvelder og morgener mer behagelig i teltet. Jeg har god lufting i Robens teltet mitt så er ikke bekymret for kullos. Ser for meg at ovnen kun blir brukt for å få opp temperaturen før man går til sengs, og om morgenen når klær skal på.

 

IMG_3090.jpg

IMG_3091.jpg

IMG_3092.jpg

IMG_3093.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nå har jeg testet gassovnen både vår og høst. Siste gang på  Høstturen. Vi overnattet i Brettingsdalen på Ringebufjellet torsdag til fredag. Temperatur rundt 0 grader, vind og snø. Med kald gass så fyrer ovnen med en gang, men klarer nok ikke å gi full effekt. Med kroppstemperert gass så gir den bedre effekt. Så skal man få en god og varm morgen er nok løsningen å ta med gassen ned i soveposen. Hvis noen har tips om hvor de selger gasspatroner beregnet på vinterbruk, så gi meg beskjed

Ser at jeg må få laget en plate som ovnen festes på, vil ikke at den skal velte og brenne hull i gulvet. Teltduken er bomullskanvas så den smelter ikke. 

 

D4A9BD61-B073-439D-BE5E-67A76AC03FFA.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...