Jump to content

Drönare


Linusp3
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jag flyger DJI Zoom (6 månader och 11mil) och är nöjd - aldrig kraschat eller haft problem med den. Packar upp på under 30 sek (PGYTech väskor och skydd). Flygredo på under minuten och låter mindre än föregångaren PRO 1. Skulle också rekommendera Mavic Pro 2 med bättre kamera och skärpa i mörker samt några mjukvarufunktioner som inte finns i zoom. Zoom tilltalar dock mig mer alla dagar i veckan (endast kameran skiljer förutom enkom mjukvarofunktion). Jag kör direkt med släpp från handen och landning i hand, flyger oftast utan sensorer (när jag flyger i tajta utrymmen) och den håller sig riktigt bra ändå vilket är mycket positivt. Det jag förstått är den stora grejen med DJI är dess stabilitet och förmåga att flyga mjukt. Mjukhet hade jag gärna velat ha lite mer av 😀

Tittade på Karma från GoPro, men bristande kvaliteten var inte något för mig.

De flesta andra drönare har mindre flygtid, därav var det enklast att välja DJI (30 min och 4 batterier) när det begav sig för 6 månader sedan.

Lycka till!

Pontus

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Som du skrev är DJI marknadsledande och användarvänlighet och kvalitet på bilder och film är outstanding , bäst fotokvalitet har Mavic pro 2 , film är alla Mavic likvärdiga skulle jag säga , vill du lägga dig i mitten på prisskalan är Mavic air väldigt liten i storlek men levererar riktigt bra foto och film , sen handlar det om vana att redigera bilder i Raw där man kan snajda till det mesta och likaså redigera film i lämpligt program för att få bra film , en viss uppförsbacke om man inte har någon tidigare erfarenhet av foto och film , här en bild från Mavic air i Norge i slutet av Augusti  den nya Mavic mini verkar prisvärd som instegsdrönare 

hardangerbro2.thumb.jpg.a2812135836289fc7e817d6c3a9b7027.jpg

Edited by Stiffe
  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...