Jump to content

"Overlande" Gøteborg - Oslo


CSSGT
 Share

Recommended Posts

Jeg måtte ta meg en tur til Gøteborgskontoret i dag, og blir over til i morgen.

Sånn kjapt: Er det noen som har forslag til noen fine veier når jeg skal kjøre hjem igjen? Ikke noe avansert, men noen avstikkere eller alternative ruter som man kan ta om tiden strekker til?
Grusomt kjedelig å kjøre E6 :)

Edited by CSSGT
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Precis som längs E18 så går det " hur många grusvägar som helst " :) . Om de hänger ihop eller inte vågar jag inte svara på men kolla Googlemaps så blir du kanske lite klokare. Vet att runt Uddevalla finns det massa fina spår. Glädjer mig till rapport!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Jag borde har något att komma med... Men efter 20år med resor upp och ner för att träffa familjen har jag absolut inga tips :( Men att det finns, det gör det helt säkert!

Kustvägen finns norr om Göteborg också, https://sv.wikipedia.org/wiki/Kustvägen_Bohuslän Jag har kört den en gång, inte så där väldigt spännande. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Nä, kustvägen hade jag glatt droppat för alla smaskens grusvägar öst om E6. Ställ SuperSubbans gps på " undvik motorväg " och ratta in henne i skogen. Husk å ta med bra med fika bara ;) .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Wiberg said:

Nä, kustvägen hade jag glatt droppat för alla smaskens grusvägar öst om E6. Ställ SuperSubbans gps på " undvik motorväg " och ratta in henne i skogen. Husk å ta med bra med fika bara ;) .

Kanskje dette blir løsningen ja :)

Får se hvor tidlig jeg kommer avgårde! 

Link to comment
Share on other sites

Tiden strekker ikke helt til når man starter på ettermiddagen dessverre, men jeg kjørte til Uddevalla først og tenkte å følge rute 172 nordover og sjekke noen grusveier underveis dersom jeg fant noen.

Hadde opprinnelig tenkt å ende opp på E18 og ta den vestover helt hjem, men det ble langt så jeg kuttet over til Halden etter hvert, hadde en utålmodig familie som ventet hjemme og jeg hadde hverken mat, drikke eller tid til å ta noe særlig pauser.

Ble et par bomturer på grusveier som endte i forbudsskilt, og de aller fleste grusveier jeg passerte hadde bom, så det krever mer forarbeide dersom man skal legge opp en rute fra A til B.

I tillegg var det en hel del advarsler med "Neighborhood watch", så jeg ble litt engstelig for at det skulle dukke opp noen locals i en V8 Chevy med kulspruta på planet og forsure dagen til en enslig norrbagge på tur ?

Ellers var det utrolig mye store, gule fluer på turen. Ser ut som jeg har kjørt Subaruen gjennom en paintballkrig...

Siste forsøket på en snarvei gjennom skogen holdt på å lede meg inn til en Baptistforening, så jeg snudde :)

2016-05-13 16.30.45.jpg

S01.PNG

S02.PNG

S03.PNG

S04.PNG

S05.PNG

Skjermbilde.PNG

Rute.PNG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Som sagt... 20år med resor upp och ner Göteborg, så försöker jag avverka den på så kort tid som möjligt :D Men ser ju faktiskt ut som du lyckats hitta något, och som jag skall forska lite vidare på ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...