Jump to content

Höjningskit till Jeep Wrangler Rubicon 2018


Pilotanna
 Share

Recommended Posts

Är ny i gruppen och har köpt en Wrangler Rubicon Recon från 2018 som jag ska modifiera lite till kommande resor. Skulle egentligen rest genom Centralasien i nuläget, men vi vet ju alla varför inte det har gått så bra.. 

Tänkte köpa ett höjningskit bla med fjädrar och dämpare för att kunna köra i terräng, men även på längre långresor utan att bilen blir vinglig. 
Har någon bra erfarenhet att detta? Ska Teraflex vara bra? Och vilka ska man isf köpa om man vill ge ca 15k för hela paketet? Om det ens går att få ngt vettigt för de pengarna?

B2D8C62D-4AC6-47DA-9111-B25C9D2B827F.jpeg

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket Jon 😊 Ser att du verkar ha taktält på din bil. Vilket har du? Funderar på någon av Thules varianter då de är rätt stora. Men James Baroud verkar väldigt smidiga. Finns så mycket att välja på 😅

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Välkommen till Forumet, finns några Wrangler trådar här under ”Garaget”.

@Per Pettersson har en likadan Jeep och nog ett sådant setup som du önskar dig.

Han håller för övrigt på med sitt andra bärarmsbyte då bussningarna gett upp på hans första höjningskit.

”Billigt” blir lätt dyrt i längden.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal bygge bilen for en langtur, så ville jeg nok lagt pengene i utstyr du trenger for turen. Da er ikke liftkit et must. 
men skal du bygge en weekendwarrior, da kommer du ikke langt med 15 tusen😉 

 

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

15K, det blir svårt... om du tänker på långresor -på tvättbrädevägar-, stanna vid 33" hjul (t.ex. 285/70 R17) och höj ca 2", då kan det bli mindre än 20k. AEV, OME eller RE höjningskit  är de som jag känner till. Själv har jag 2,25" OME med 285/70 R17 och jag kommer långt in i skogen... och på vägar är det inte vingligt. En vän till mig har AEV 2,5"... kanske något mjukare. Baken din måst avgöra vad du vill ha, inte bara priset. Om du tänker på 35" hjul, då behöver du ett 3,5" höjningskit. Men då behöver du minst 30K

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...