Jump to content

Lommekjent.no - Lagra/Exportera GPX spår


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Hejsan!

Det kan hända att detta redan varit uppe på forumet, men slänger ut en tråd i alla fall. 

Att det är svårt att hitta och göra fina spår för Norge är ju sedan länge känt på Overlanding.nu. För att vara helt säker på att det inte är en vägbom i starten eller slutet, måste man ofta använda flera kart källor. Personligen har jag använt ViewRanger till sammans med kartor på Finn.no, men det blir väldigt tungt att växla mellan två enheter.

På sidan till Lommekjent.no kan man mycket, mycket enkelt göra spår som man sedan kan exportera som GPX filer. Kartan över Norge är uppdaterad med allt av vägbommar och dessa ser man tydligt på kartan. En annan fin funktion är att när man gör ett spår, så följer kartprogrammet automatiskt mellan punkterna, vilket gör ditt arbete otroligt enkelt.

Nu kliar det i fingrarna med att leta fina grusvägar även i Norge ?

Skjermbilde 2016-05-22 kl. 19.28.37.png

Är det flera som har erfarenhet av tjänsten? Fyll på med kommentarer :)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Själv använder jag Garmins "base camp" med friluftskartan. Zoomar ner till några meter. Kan sitta framför datorn och planera resor, ta med filen via blåtand till min GPS och köra efter min planerade rutt. Har även 100tals GPS punkter i Norge med bra sovplatser som jag kan lägga in i rutten direkt. Annars använder jag även "Topo Pro" vilket är ca 10st skivor över Norge. Varje hus är med....

1.jpg

http://www.garmin.com/se/friluftskartan-prime

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...