Jump to content

Plötslig resa till Sweeeeden baby! 4-6 Juni


Wiberg
 Share

Recommended Posts

  • Moderators

Plötsligt fick grabbarna grus lust på en resa! Mr Eriksson och undertecknad fann plötsligt ut att vi ska på tur ( men DET var ju ovanligt... ).

Då  vi bägge har variabel arbetstid ( just nu ) så fann vi ut att lördag den 4:e till måndag den 6:e ( Svensk nationaldag mind you ) så ska vi ut i skogen och köra bil och umgås.

Denna turen är endast för " fullvuxna " 4x4 då spårvalen kommer att ställa krav även till denna typen fordon.

Vi ser för oss avresa från Oslo vid ca 14.00 och A.O blir Charlottenberg med omnejd ( varför gå över ån efter vatten? ). De som eventuellt bara kan lördag till söndag är mer än hjärtligt välkomna de oxå - detta är en väldigt snabbt påkommen och opretantiös tur. Dvs det finns inga krav till stigfinnaren och guiden. Det tar den tid det tar - färdig med det. På plussidan blir det antagligen galet massa med terrängkörning :) .

Bli med - tror det blir episkt ( använder jag det ordet för mycket? ).

Då resan inte är organiserad så är det självklart inga kostnader för att delta - mer än drivmedel och pilsner då ;) .

bil i söla.jpg

LC i söla.jpg

sölig bil.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Sillbord, Jansson och Entrecote med Rydbergs på söndag kväll mr Eriksson? Nu har jag fan i mig ingen aning om hur man grejar en Jansson på en Muurikka men om jag fixar det - får jag svart bälte i Muurikka då?

Jag förväntar seff att nubbe och presentabelt rödvin serveras :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
18 timmar sedan, Wiberg sade:

Sillbord, Jansson och Entrecote med Rydbergs på söndag kväll mr Eriksson? Nu har jag fan i mig ingen aning om hur man grejar en Jansson på en Muurikka men om jag fixar det - får jag svart bälte i Muurikka då?

Jag förväntar seff att nubbe och presentabelt rödvin serveras :) 

Ha ha ha... oki doki.. Jag fixar drickat :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Vi är i C.berg ca 16.00 va? Ska vi bunkra där för hela helgen så vi slipper massa stopp för handling under resan? Så kommer vi hellre sent till första dagens lägerplats. 

Ska vi ta med lite fiskegrejor? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Det spökar för denna resan då Mr Eriksson har blivit tvungen att bli hemma. Är det någon som kan vara med på antingen lördag till söndag eller dagstur på söndag? Ge besked asap i såfall. Är ruskigt klar för en tur men har ingen lust att köra själv.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...