Jump to content

XJ eller ZJ?


DenkTheTank
 Share

Recommended Posts

Går i funderingarna på att skaffa mig en gammal jeep, budget för bilen är 50k, att använda som fiske/camping bil.

Den kommer inte att användas som DD och bara lättare offroad körning, så jag undrar vad folk har för erfarenheter och rekommendationer gällande Cherokee och grand Cherokee.

Är det någon större skillnad gällande driftsäkerhet? Lätthet att skruva med?kostnad på reservdelar som kanske är vanligare att man måste byta?

Att man kommer behöva skruva med en gammal bil för 50k räknar jag med, men kan ju vara skillnad mellan dem.

2" höjning och lite större däck är väll det som är säkert att fixa.

Tackar för svar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en ZJ og to XJ. Etter min mening er ZJ mye mer behagelig bil på langtur, men XJ er bedre offroad.

Begge typer passer bra til fiskebil og lett offroad, så jeg ville valgt den bilen som har minst rust og er i best stand. 😉

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, iknutis said:

Jeg har hatt en ZJ og to XJ. Etter min mening er ZJ mye mer behagelig bil på langtur, men XJ er bedre offroad.

Begge typer passer bra til fiskebil og lett offroad, så jeg ville valgt den bilen som har minst rust og er i best stand. 😉

Okej. Utbudet på ZJ är större i rätt prisklass, så lite därför jag börjat snegla på dem. Men har läst en del om vanliga fel på bla viscokopplingen och växellådan. Eller att den helt enkelt dör medans man kör. Är det något du har erfarenhet utav?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...