Jump to content

Avbokningar på våra resor!


Recommended Posts

  • Administrators

Hejsan!

Nu skulle jag i utgångspunkt tugga lite till på ämnet jag skall skriva om, och tänkt ett par gånger till. Men skall hålla mig diplomatisk.

Höstträffen - Vildmarksvägen 2016 har så långt upplevt en 50% avbokning, och av många olika orsaker. Bak respektive persons avbokning ligger en legitim orsak ut ifrån uppstått situation. Den ifrågasätter jag inte. 

Dok, när vi nu upplever att ca 50% väljer eller måste hoppa av, gör det något med vår möjlighet att dedikera såpass mycket tid till planläggning. Tid som i utgångspunkt måste hämtas från våra familjer, jobb och andra sysslor i en hektisk vardag. Vi kunde med andra ord sänkt vårt ambitionsnivå radikalt, och varit mer spontana om vi rest ensamma.

Bak varje resa och träff i regi av Overlanding.nu ligger det otaliga timmar och dagar med planläggning från min och @Wibergs sida. Allt för att skapa en så intressant och upplevelse rik resa som möjligt för våra deltagare. När det visas intresse, och resan eller träffen blir en succé, är detta tid vi för in som positiv tid i våran hobby.

Jag och Jon kommer att prata igenom situationen under våran resa, och kommer tillbaka med en konklusion på hur vi marknadsför resor/träffar, hur man skall boka och avbokar en resa, samt vilka konsekvenser detta ev medför för hur resor/träffar prissätts.

Som sagt. Jag ifrågasätter inte respektive avbokning, men belyser konsekvensen av ett så stort antal avbokningar på en individuell resa.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...