Jump to content

Expeditions winch


MrWIB
 Share

Recommended Posts

  • 8 months later...

Winch winch winch...   vill gärna ha!

Om man inte har, och helst inte heller byter front på bilen - hur gör man med winch?

Är man helt ute och cyklar om man tror att en portabel fungerar?   Exempelvis denna.

Har man som standard bra angreppspunkter på bilarna för en sådan, eller behövs ändå modifiering?

...eller är fast winch (alt. lös winch med fästesplatser o framdragen ström) ända rätta?   ?

 

Link to comment
Share on other sites

@Ove Cervin

 

Jag hade Winch som ett av grundkraven jag ville ha på min bil. Efter mycket läsande tog jag beslutet att prioritera bil med Winsch mot andra delar då det kan vara meckigt att få igenom Winch i besiktningen. Verkar vara rena rama lotteriet om det godkänns. Samma som med en Bullbar.

 

Men jag kan intyga att det är VÄLDIGT smidigt. Räddade mig ur ett träsk för några veckor sedan.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 minuter sedan, Ove Cervin sade:

Varför rackar de ner på winch?

Två orsaker, först och främst lever vi ju i regelkrånglandets lilla Mecka, man vill ju gärna krångla och begränsa. Och för det andra så i detta krånglande ser man nog det som en skaderisk vid kollision mot fotgängare. Winch=AJ i huvvet. Typ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Portabel vinsj er jo ett godt alternativ mener nå jeg, da slipper den og stå utsatt til når vintern kommer og veiene blir saltet. Også slipper du problemet med at den ikke er godkjent feks :) 

Sånn ser den montert ut på min bil. 

IMG_2997.thumb.JPG.2f746aaba37ccb79887568e84b0c575f.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...