Jump to content

Appar


Thony
 Share

Recommended Posts

Vill tipsa om 2 appar som jag har använt i flera år en är som en Gps där användarna Tipsar om köer radar/Polis kontroller man kan lägga till sina kompisar

mm den heter Waze finns på Play Butik. det bästa är att man inte behöver vara uppkopplad hela tiden, utan bara när man tar ut färdväg, men vill man få

viktig info så måste man vara uppkopplad (jag brukar koppla innan jag kör in i städer)

Den andra är Tunel Radio fast det är mest kanalen som är så bra om man tycker om lite Country som rockar lite, kanalen heter Country Rocks.

Fyll på med andra bra Appar som ni vet är bra och fungerar.

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Jag använder Lokalsinne. Den är gröna kartan med GPS. Passar även på min läsplatta som jag har på instrumentpanelen på Pajeron.

Link to comment
Share on other sites

On 2017-02-17 at 7:01 PM, munkensbilder said:

Jag använder Lokalsinne. Den är gröna kartan med GPS. Passar även på min läsplatta som jag har på instrumentpanelen på Pajeron.

Har titta lite på din app super bra tycker jag Grönakartan gick att lägg in på Google Earth?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om ni har 1 eller 2 gamla android smartphones så finns appen Alfred (Home Security Camera - Alfred)kamera övervakning med ljud, rörelsevakt fungera över 3/4G och wifi med ett Google konto så man kan kolla bilen eller hemmet mm. Gratis versionen har reklam men jag tycker den fungerar  bra.

Finns på google play/butik.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag har den här till hunden:

https://tractive.com/shop/de/haustier-produkte/1-tractive-gps-tracker-fur-tiere-9120056450015.html?gclid=CKbj1JbX2tICFeQp0wod9VwP3A

nu tänker jag köpa en till och lägga i bilen med den här

https://tractive.com/shop/de/zubehor/33-tractive-autolade-modul-9120056450343.html

då vet jag inte bara var hunden är utan också var bilen är (om den inte lämmnar Europa)...

Edited by Albatross
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Själv kommer jag under en resa till Ryssland om ett par dagar använda mig av Sygic. Den löser några önskvärda punkter för mig:

  • Den har utöver navigationsfunktion även "inbyggd" dashcam. Iphone har annars en spärr inbyggd så att du inte kan ha en app med dashcam körande i bakgrunden medans du har en annan app öppen för navigation.
  • Kartorna laddas ner i form av hela länder och kan användas fullständigt offline. Det går även att söka rutter och starta navigation offline. En del andra appar kan ju köra kartan offline, men inte navigation. En del klarar även navigation, men då måste den starta medans man är online.

Annars föredrar jag Pocket Earth, men den klarar inte att man söker färdbeskrivning offline.

Någon som använder iOverlander? Har kikat lite på den, men jag kan inte se att den ger så mycket mera.

Edited by Jonas Andersson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...