Jump to content

Tommy`s Toyota Land cruiser 120 AT37 2007


Tommy
 Share

Recommended Posts

Hei

Som tittelen forteller heter jeg Tommy, er 38 år og familie som kan variere fra 4 til 6...

Vi bor like utenfor Trondheim som er min fødeby, men bodd mange steder f.eks oslo og akershus.

3.3-17 Ble min Toyota landcruiser 120 AT37 kjøpt inn og helgen etter ble den testet i terrenget under NLCK vintertreffet.

Håper og få med familien på flere overlanding turer med tiden.

Siden kjøpsdato har det alt blir kjørt ca 200mil så litt kjent med bilen har jeg blitt.

Som den står nå er bilen orginal artic truck med 37" BF mud midtseipa med skrupigg om vinter.

Snorkel fra airflow 

KN innsatsfilter

cb radio finnes, men selger klipte ledning til antenne. 

vhf ble kjøpt under nlck treffet så komunikasjon bør bli bra.

Ikke så mye og fortelle om bilen som den står, men noen planer er det og flere blir det nok.

Ønskelisten:

onboard air system

Sperrer

Vinsj

beskyttelse plater under bil

takstativ

chip/tuning av motor

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Joey83 skrev:

Flott Toyota! :)

Ser ut som den ene lykten i bøylen er litt mattere enn den andre, er det mulig å få se bilder av den innvendig?

Hey Joey83.

Kan nok se ut som ene lykta er mattere, men den mangler glass derfor forskjellen.

Flere bilder bør gå an i løpet av uka..

Er helt orginal innvendig da.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tiden går og flere treff gjennomført.

7-9.april ble det tur med Artic truck og når man da var innom butikken i Drammen ble det også noen invisteringer.

Onboard air kit fra Viair og tauekrokfeste for firkant feste kan nevnes.

Etter treffet som kom det et tilbud på mail som var for godt til og si nei til så da kommer det et ARB taktelt med annex.

Fant også et sett maxtrax som er på tur i posten så utstyr skal man ikke mangle.

 

Endelig hjemme etter treff ble onboard air kitet pakket ut og en plan for installasjon ble påstartet.

Etter en rask titt under panser ble det klart at der var det ikke rom for ekstra utstyr, så da må alternativ plassering under bilen vurderes.

Etter en liten samtale med min far som er teknisk tegner kom vi frem til at en boks for tank og kompressor må bli løsningen og da henge den under bilen der reservehjul var før...

 Så da får vi se hva tiden vil bringe.

Ser forøvrig etter tak rack og beskyttelse plater for montering under bilen også så har noen tips er det bare og dele ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Den boksen har jag med tänkt på Tommy - om man skär hål i bagageutrymmet och får sänkt ner den där? Med fug och poppnaglar borde det gå att få den hermetiskt tät utifrån. Så kan man ha batteri, kompressor etc i den lådan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...