Jump to content

Mini-overlanding (Värmland)


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Hejsan!

Herr Wiberg på forumet är en ivrig karl, så han drar mig ut i skogen på kort varsel. Det betyder att vi sticker från Oslo över till Charlottenberg den 9-10/4 (En natt i skogen). Jag vet det är kort varsel, men så blir det med två herrar som har små barn, jobb och fruntimmer ;)

Resan startar lördag kl 12:00 i Oslo. Så går färden via Bjørkelangen och in på småvägar över gränsen till Sverige. Vi passerar Charlottenberg runt Kl 15 och kör så vidare och slår läger runt kl 17:00 (små barn som är med på resan). Söndagen drar vi vidare norr, och så vänder vi efter lunch för att resa ner igen.

Det är bara att hänga på för den som kan.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
40 minuter sedan, Wiberg sade:

Är det Lilleström - väg 170 - väg 21 och in på Sockervägen till Charlottenberg du planerar Andreas? Menar jag har något spår där borta från en tidigare tur.

Helt riktigt... har flera spår på svensk sida som kan köras :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Det närmar sig avfärd :). Ser ut att bli brukbart väder i A.O. Har byggt om lådsystemet ( igen ) så nu kan jag nog snart bygga det " som det ska vara ". En liiiten detalj återstår - montering av taktält... Det sker nog fredag eftermiddag ?.

Vad sägs om Chili Con Carne till middag mr Eriksson?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Som kvällen före dopparedan ?

Här packas det för min och Wibergs "mini" resa i morgon. Även om den blir kort, gläder jag mig enormt! Allt av kameror är med, så det blir filmat och tagit bilder i massor!
Jag skall försöka använda forumet också på våran resa, mest för att testa funktioner och detta med att skicka bilder.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Jag har " monterat " taktält i regnet. Dvs jag fick hjälp av en kamrat att baxa upp det på taket, dragit pressening över det och i morgon ska det skruvas fast :).

Allt av kläder till barnen är packade ( modern vet inte hur lite jag har tagit med mig :)  och det är ändå en full hockey bag till två kidz ), ingridienser till utlovad Chili Con Carne är packade, GoPro laddad, Countour laddad, jag laddad :) - skulle säga att jag rätt och slett är jävlig klar för tur :) . Att för en gångs skull slippa guidningen är stort - känn ingen press nu mr Eriksson ;) . Just det - fiskeutstyr till hela gänget är packat - viss förväntning från äldsta dottern om fiske.

Med tanke på hur ungjä... mina barn har sprungit runt idag så är de rätt klara för tur de med. Vi kommer tillbaka med bra film och rapport, rest assure.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Hemma efter en galet bra 2 dagars tur till moderlandet. Tusen tack Andreas - detta kan du! Grusväg på grusväg och så ett par riktiga smultronställen med jämna mellanrum - episkt mannen ( tror jag ungdommarna säger :) ).

Återkommer med full rapport - måste bara få tag på bilderna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...